Evo kako da Železnice idu brže

Izvor: B92, 03.Okt.2013, 15:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Evo kako da Železnice idu brže

Beograd -- Za otklanjanje "laganih vožnji" na srpskim prugama potrebno je oko 350 miliona evra, izjavio je generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

Prema njegovim rečima, ako se obezbedi potreban novac, taj posao bi mogao biti završen za pet do sedam godina.

Prilikom obilaska radova na deonici pruge Ostružnica-Resnik, na kojoj je počela hitna sanacija pruge zbog lošeg stanja pruge i čestog iskliznuća vozova, Simonović je rekao da je to samo uvod u >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << velike poslove otklanjanja "laganih vožnji", koji će uslediti sledeće godine.

On je naveo da na Koridoru 10 ima oko 350 kilometara pruge sa "laganim vožnjama", na kojima vozovi saobraćaju brzinom od 10 do 20 kilometara na sat.

Simonović je najavio da će sledeće godine na Koridoru 10 biti otvoreno osam velikih gradilišta, gde će se raditi kompletno rekonstrukcija delova pruge zbog ubrzanja kretanja vozova.

Trenutno se, kako je rekao, istovremeno sa remontom dela pruge Ostružnica-Resnik, radi na 30 deonica kako bi se otklonile "lagane vožnje", na kojima će biti vraćena brzina kretanja vozova sa 20 na 60 ili 80 kilometara na sat.

"Samo za deonicu Ruma-Zvornik treba oko 20 miliona dinara, tamo je sada brzina 10 do 15 kilometara na sat, a ta pruga je opterećena, jer se njome prevozi sav potreban kamen za most Zemun-Borča", dodao je Simonović.

Radovi na deonici Ostružnica-Resnik se izvode iz sopstvenih sredstava Železnica, koje su letos uspele da prikupe neophodan materijal i sredstva za te poslove, koji bi samo na toj deonici koštali oko 400.000 evra da je angažovana neka firma sa strane, ali su ostvarene uštede, pošto posao izvode radnici Železnica, napomenuo je Simonović.

Radovi na toj deonici, dugoj pet kilometara, trajaće oko mesec dana i na njoj će biti zamenjeno oko 3.000 drvenih pragova, a brzina vozova će biti vraćena sa sadašnjih 20 na 60 kilometara na sat, naveo je Simonović.

On je naglasio da se na ovoj deonici, osim iskliznuća vagovna, dešava i krađa robe, jer kako je rekao "vešti majstori ulaze ovde i istovaraju robu, kao pre nekoliko dana kada su sa vagona ukrali nekoliko frižidera".

Deo pruge od Ostružnice do Resnika za teretni saobraćaj predstavlja "srce Koridora 10" jer se njome, umesto kroz grad, kreću svi teretni vozovi i upravo na toj deonici su se do sada dešavali najveći problemi i česta iskliznuća vagona, s obzirom na to da 43 godine nije ništa ulagano u ovaj kolosek, dodao je Simonović.

Na toj deonici radiće se zamena pragova, čišćenje kanala i šiblja uz prugu, koja je izgrađena 1970. godine, sa projektovanom brzinom vozova od 70 kilometara na sat, a njen eksploatacioni vek je 25 godina.

Od ukupno ugrađenih oko 17.000 drvenih pragova trula je trećina, zbog čega nije moguće mašinsko regulisanje koloseka, a ugrađene šine su proizvedene još 1963. godine.

Duž pruge je postojalo rastinje i šiblje, signali nisu bili vidljivi, a pojedina stabla su se protezala i preko kontaktne mreže, a kanali i propusti su bili zatrpani raznim otpadom i nanosima.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Otklanjanje laganih vožnji na prugama za pet do sedam godina

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 03.Okt.2013

Za otklanjanje "laganih vožnji" na srpskim prugama potrebno je oko 350 miliona evra i ako se obezbedi potreban novac, taj posao bi mogao biti završen za pet do sedam godina, izjavio je danas generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.