Trend koji je nervirao mnoge je konačno nestao i sa srpskih ulica: Evo kakav se preokret dogodio

Izvor: B92, 20.Nov.2015, 13:57   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Trend koji je nervirao mnoge je konačno nestao i sa srpskih ulica: Evo kakav se preokret dogodio

Da li se sećate vremena u kojima je sedam od deset žena na ulici šetalo torbu sa prepoznatljivim kič monogramom Luj Viton? Neke od njih su bile originali, ali uglavnom su u pitanju bile jeftine kopije.

Danas je ovaj trend gotovo i nestao, a za to posebno treba zahvaliti Kinezima. Naime, ogromna popularnost koju su LV torbe stekle na ulicama svetskih metropola počela je da smeta bogatoj klijenteli u kineskom društvu koje se više ne ističe tako lako. Onda kada su videli da >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je luksuzni brend postao miljenik srednje klase prestali su da kupuju torbe kuće Luj Viton, pa su se prebacili na mnogo skuplje brendove jer im se, jednostavno, može.

Kada su proizvodi kuće Luj Vitton postali svima dostupni, bogati Kinezi su se okrenuli na skuplje i srednjoj klasi nedostižne brendove kao što su Šanel, Botega Veneta. LV se u Kini smatra „brendom za sekretarice“.

Naravno, kako piše „Biznis insajder“, ovaj obrt na tržištu nije tako negativna stvar. Srednja klasa u Kini je verovatno najveće tržište kontinuiranog rasta koje trenutno postoji u svetu. Sve što LV treba da uradi jeste da zadrži nove mušterije srednje klase umesto da pokušava da ponovo vrati izgubljenu elitu.

“Luj Viton je postigao ogroman uspeh u Kini oko 2003. godine kada je prodaja dostigla i vrhunac u Japanu“, piše Evan Ramburg, izvršni direktor HSBC u svojoj knjizi “The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun“ – “Ali dok japanska elita nije bila posebno zabrinuta zbog činjenice da je brend postao mejnstrim, kineska elita je imala drugačije mišljenje o temi sofistriciranog ukusa. Japanci su uvek kupovali luksuzne proizvode da bi postali članovi superiorne zajednice dok Kinezi, naprotiv ovakve proizvode kupuju da bi se izdvajali od drugih.“

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.