Izvor: B92, 29.Sep.2008, 04:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Simonović demantuje optužbe

Beograd -- Bivši direktor izdavačke kuće Rad Simon Simonović demantuje optužbe da je rukovodstvo firme opstruiralo proces privatizacije.

Agencija za privatizaciju navodi da je rukovodstvo Rada osnivanjem dve ćerke-firme, "isisavalo" novac preduzeća, zbog čega su najavljene i krivične prijave.

"’Rad’ je poslednji društveni izdavač koji je poslovao dobro, bez dugova, kredita, s prosečnom neto zaradom za avgust u iznosu 32.300 dinara. Objavljivao >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je po 40 zapaženih knjiga godišnje, od kojih su neke kapitalne i pomognute sredstvima drugih država i grada Beograda, a na svim otkupima Radova izdanja su prolazila dobro", rekao je Simonović.

"Da li da podsećam koliko je društvenih izdavača uništila Agencija za privatizaciju? Zato sam odlagao privatizaciju ’Rada’, čekajući zakon o kulturi, čiji je nacrt koliko-toliko spasavao ustanove kulture od uništavanja. Da se, kojim slučajem, pojavio neki ozbiljan inostrani izdavač, prihvatio bih ga oberučke i otišao u penziju. Naglašavam i da sve što sam radio, bilo je u skladu sa zakonom i javno, ne iz ličnih interesa već u želji da sačuvam ’Rad’. Ako Agenciji za privatizaciju, u čijem saopštenju-poternici ima netačnosti, smetaju zavisna društva koja je ’Rad’ osnovao, neka pokrene postupak da poništi njihovu registraciju u APR-u, a ne da zbog toga uništava ’Rad’", rekao je za Danas Simonović i izrazio bojazan da će posle 59 godina uspešnog poslovanja, Rad biti ugašen.

Inače, proces privatizacije preduzeća koja su se bavila nekim od oblika kulture nije do sada bio preterano uspešan, a to se naročito potvrdilo u slučajevima privatizacije izdavačkih kuća, poput BIGZ-a, niške Gradine ili Prosvete. podseća list.

Ovu poslednju je kupio kontroverzni biznismen Nini Stefanović, javnosti poznat iz slučaja Jugoremedije, koji je, kako se spekulisalo, poznatog izdavača želeo da pretvori u štampariju koja bi radila ambalažu za duvansku industriju, a kada se ispostavilo da takve "ambicije" ne deli i targirani poslovni partner, novi vlasnik je potpuno izgubio interesovanje za firmu koju je pazario. Nisu bolje prošle ni ostale privatizovane firme iz te branše, koje su uglavnom nestale sa mape značajnih izdavača, a na meti kupaca bile su najčešće zbog atraktivnih lokacija na kojima su se nalazili njihovi maloprodajni objekti.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.