Izvor: RTS, 11.Dec.2019, 13:36 (ažurirano 02.Apr.2020.)
RTS na novom mostu preko Save, pogledajte kako izgleda
Sve je spremno za otvaranje puta od Surčina do Obrenovca kojim će biti spojeni koridori 10 i 11. U toku su završni radovi gde se uređuje i okolina nasipa. Most na Savi kod Obrenovca dužine više od kilometar i po je uspešno testiran, a RTS je obišao deonicu nedelju dana pre otvaranja.
Most koji je spojio obale Save dugačak je 1.581 metar, a glavni raspon nad plovnim putem ima 175 metara. Sastoji se >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << od 27 stubova i 30 rasponskih konstrukcija koje su, zahvaljujući sistemima pokretnih oplata, građeni paralelno sa obe strane reke.
"To je niz od sedam mostova od kojih je jedan glavni most preko Save, ostali mostovi su prilazne konstrukcije velikih raspona po 50-60 metara i nalaze se i sa leve i sa desne strane Save. Za svaki smer postoje po tri saobraćajne trake, znači dve saobraćajne i jedna zaustavna traka. Postoje i pešačke i službene staze, one su 0,75, kad se saberu odbojne ograde imamo prostor od dva metra", kaže projektant CIP-a Nada Pavlović.
Na ovom putnom pravcu planirana je još jedna saobraćajnica, kažu u institutu CIP. To je veza Novoga Beograda i ove petlje koja direktno vodi do mosta kod Obrenovca.
"Pravi efekat je kad se Novi Beograd spoji sa Surčinom, odnosno sa Obrenovcem i da se poveže sa dvema moćnim novobeogradskim saobraćajnicama, to je Vojvođanska ulica i Ulica Jurija Gagarina", navodi Milutin Ignjatović u ime CIP-a.
Deo Koridora 11 koji će povezati Surčin i Obrenovac dugačak je 17,6 kilometara, a najznačajniji objekti na ovoj trasi su most preko Save kod Bariča, kao i dve atraktivne i funkcionalne petlje – "Surčin" i "Obrenovac".
Završetkom ovih radova, dužina auto-puta "Miloš Veliki" (Beograd – Čačak) biće 120 kilometara.
Očekuje se puštanje u rad ove saobraćajnice 19. decembra i rasterećenje postojećeg puta Beograd–Obrenovac.