Izvor: Advertiser-Serbia.com, 02.Apr.2019, 21:41 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Google+ prestaje da postoji
Google+ pokrenut je kao konkurencija Feacebook-u i Twitter-u i predstavljala je četvrti pokušaj Google-a da napravi društvenu mrežu, ali platforma nije uspela da pridobije korisnike.
U početku je mreža bila namenjena određenim korisnicima, da bi tokom godine bila dostupna svim korisnicima.
Google+ je imao karakteristike tipične za društvene mreže, sa mogućnošću objavljivanja fotografija i ažuriranja statusa.
Google je ranije saopštio da su milioni >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << ljudi otvorili naloge nekoliko nedelja od pokretanja.
„Google+ je od prvog dana predodređen na propast“, rekao je Met Navara, konsultant za društvene mreže.
„Problemi sa nezgrapnim i promenljivim korisničkim interfejsom, koji je kaskao u odnosu na gigante poput Facebook-a, nepovezano korisničko iskustvo i glasine o unutrašnjim neslaganjima oko toga kako će se koristiti Google+, sve je to uticalo na platformu“,istakao je Navara.
Google+ je primenjivao stroga pravila o pravom imenu i nije dozvoljavao upotrebu pseudonima, često nedozvoljavajući pristup ni drugim uslugama poput Gmail-a.
Brisao je i profile brendova i kompanija.
Kompanija je kasnije saopštila da je to bila greška i odlučila je da firmama ipak omogući Google+ profile.
Sa željom da poveća broj korisnika, Google je mrežu „integrisao“ u druge servise Gmail i YouTube.
Nakon spajanja, svako ko je želeo da komentariše objave na YouTube-u, morao je da ima nalog na Google+.
Ovaj potez naišao je na bes uspešnih YouTube-ra, koji su smatrali da se njihov uspeh koristi u borbi za opstanak mreže.
Izgledalo je kao da je mreža živa, pošto su komentari sa YouTube i ocene aplikacija na Google play store automatski postavljani na nju.
„Gledam profile ljudi koje sam pozvao da naprave naloge i vidim da je njihovo prisustvo u rasponu od oskudnog do nepostojećeg“, napisao je dopisnik BBC-ja, Rori Kelen-Džouns 2011. godine.
Veliko je pitanje da li će 750 miliona ljudi koji trenutno koriste Facebook i 100 miliona koji imaju naloge na Twitter-u, odlučiti da se preseli – ili da im je potrebna još jedna društvena mreža u životu.
U aprilu 2014, osnivač Google+, Vik Gundotra napustio je kompaniju i promene su se dogodile brzo.
Naredni pokušaj privlačenja korisnika bio je 2015. godine, ali je i on bio bezuspešan, jer su otkrivena dva slučaja povrede zaštite podataka, što je bilo ključno za odluku o gašenju platforme.
Google je 2018. godne priznao da su zbog grešaka u softveru privatni podaci 52 miliona korisnika bili dostupni drugim organizacijama.
Izvor: RTS
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...