Premijer Vučić najviše na naslovnicama

Izvor: RTS, 03.Sep.2015, 14:53   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Premijer Vučić najviše na naslovnicama

Najveći broj tekstova na naslovnim stranama štampe u periodu od aprila do juna 2015. godine imao je premijer Srbije Aleksandar Vučić. Prvi sledeći akter je predsednik Srbije Tomislav Nikolić, pokazao je najnoviji Kvartalni medijametar.
Premijer Srbije je na naslovnim stranama štampe u periodu od aprila do juna bio 522 puta, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << dvostruko više od Nikolića, koji je na naslovnicama bio 239 puta, prenosi Tanjug.

Kvartalni Medijametar izlazi četiri puta godišnje, a u pitanju je projekat Instituta za javnu politiku, Medijskog arhiva Ebart i stručnjaka koji prate tu oblast.
Najviše tekstova o Vučiću bilo je u listovima Danas (121) i Politika (112), a najmanje u listu Informer (44) i Alo! (53).
Medijska analitičarka Danica Laban istakla je da je o Nikoliću napisano 36 negativnih tekstova, a o Vučiću 12.
Najviše pozitivnih tekstova o Vučiću bilo je u Informeru, a najviše negativnih u Danasu, dok je o Nikoliću najviše pozitivnih tekstova napisala Politika, a negativnih Alo! i Blic, pokazalo je istraživanje.
Istraživanje je obavljeno na uzorku od 1.673 teksta sa naslovnica dnevnih novina.
Od ministara u Vladi Srbije i u ovom kvartalu najviše negativnih tekstova je napisano o ministru odbrane Bratislavu Gašiću, dodala je Laban.

Navodi da su akteri opozicije 455 puta pominjani i to lider radikala Vojislav Šešelj najviše, a za njim i lider DS-a Bojan Pajtić, lider SDS-a Boris Tadić i potpredsednik demokrata Borislav Stefanović.
Laban je dodala i da su u tom periodu napisana 203 teksta o individualnim akterima SPC, što pokazuje neuobičajeno veliko prisustvo te institucije na naslovnim stranama.
Istraživanje je pokazalo da su štampani mediji na naslovnim stranama u tom periodu objavili 53 teksta o EU naspram 65 o pitanjima crkve i vere, pri čemu je 28,3 odsto tekstova o EU imalo negativnu konotaciju.
Štampa "neguje" imidž premijera kao autoritarnog političara, koji ne poštuje demokratski princip podele vlasti i koji je sklon političkim i medijskim manipulacijama, pokazalo se ovim istraživanjem.

Negativno je, kako je rekao analitičar Dejan Vuk Stanković, pisano prema opoziciji, koja je u tekstovima imala imidž nedostatka moralnog kredibiliteta, izostanka političke snage, deficita novih lidera, nepostojanja inovativnih političkih ideja.
Stanković je rekao da se može konstatovati da u Srbiji postoji, bar na elementarnom nivou, sloboda izražavanja i mišljenja.
"Pitanje uticaja tih stavova je otvoreno, ali u Srbiji ne postoji jednoumlje i jednoglasje", rekao je Stanković i naveo da ta sloboda vodi ka velikoj polarizaciji.
Kada su u pitanju nedeljnici, Stanković ističe da su oni dominantno kritički nastrojeni prema aktuelnoj vlasti, koja se osporava u svim segmentima, a ta kritička konotacija je strogo personalizovana, budući da je upućena pre svega premijeru Vučiću.
"I imidž opozicije je negativan, ali je on manje potenciran", kaže Stanković, koji je primetio da su Vreme i NIN proevropski orjentisani, ali radikalno kritični prema vlasti. Pečat ima nesumnjivu distancu prema EU, ali daje podršku nekim potezima aktuelne vlasti istakao je Stanković.
Kada je u pitanju slučaj zaštitnika građana Saše Jankovića, Stanković ističe snažnu polarizaciju. Istraživanje je pokazalo da nijedan list nije bio neutralan po tom pitanju i da je većina imala vrednosni kontekst – od 100 odsto negativnih u Informeru do 100 odsto pozitivnih u Blicu.

Velimir Ćurgus Kazimir, iz Medijskog arhiva Ebart, naveo je da domaće novine imaju vrlo čvrstu zadatu uređivačku politiku i da ne očekuje promene osim ukoliko budu raspisani izbori.
"Odnos prema temama, izbor teme i izbor aktera je nešto što je zadato ovim novinama. Ne očekujemo promene, osim ako se raspišu izbori, kada se mediji ponašaju drugačije", ističe Velimir Ćurgus Kazimir i dodaje da se istraživanje posebno bavilo izvorima, pa je primećeno veliko prisustvo neimenovanih izvora informacija.
"Teme o SPC su veoma prisutne, a reforme, odnos prema EU, modernicazija su mnogo manje zastupljene. Ima novina u kojima to ne postoji kao tema", naveo je Ćurgus.
Milorad Dodik, predsednik RS, od regionalnih političara u štampanim medijima u Srbiji najzastupljeniji je, sa 68 tekstova.
Dodik je predstavljen u najboljem svetlu, dok najveći procenat negativnih tekstova beležimo kod albanskog premijera Edija Rame 30 tekstova.
Od inostranih aktera najzastupljeniji je predsednik Rusije Vladimir Putin (66), koji je pojedinačno gotovo isto zastupljen na naslovnicama kao tri najviša zvaničnika EU u zbiru – Johanes Han (28), Federika Mogerini (24) i Žan Klod Junker (16).
Drugi broj Kvartalnog Medijametra obuhvata period april-jun 2015. i tekstove sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Alo! i Informer, a u diskurzivnoj analizi obuhvaćeni su i nedeljnici Vreme, NIN, Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat.

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

"Danas" ponovo najkritičniji prema Vučiću

Izvor: Danas, 03.Sep.2015

Beograd -..Štampani mediji u Srbiji o predsedniku Srbije Tomislavu Nikoliću pisali su na svojim naslovnim stranama mnogo više u negativnom nego u pozitivnom kontekstu. Od svih objavljenih naslova o predsedniku, u periodu od aprila do juna, 1,67 odsto bilo je pozitivno, oko 15 odsto negativno, a 83...

Nastavak na Danas...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.