Od 307 prijava, pola bi u Vip

Izvor: B92, 01.Jul.2011, 19:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Od 307 prijava, pola bi u Vip

Beograd -- Prvog dana primene Pravilnika o prenosivosti brojeva, zahtev za prelazak kod drugog operatera do 15 časova, podnelo je 307 korisnika mobilne telefonije.

Od toga je 140 odlučilo da pređe u Vip, 103 u Telenor, a 63 u Telekom Srbija tj. mt:s, kažu u tim kompanijama.

Troškove prenosa broja - 200 dinara, koje je propisao Ratel, preuzeće operatori, tako da će prelazak u Telenor i Vip biti besplatan, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << dok će se prelazak u Telekom tj. mt:s plaćati, simbolično, jedan dinar.

Da bi neko mogao da ode iz jedne mreže u drugu, prethodno mora da izmiri sva dugovanja prema postojećem operatoru, što uključuje i ispunjavanje svih obaveza iz ugovora, tačnije plaćanje ''penala'' ukoliko se on raskida pre vremena.

Član Upravnog odbora Vipa Petra Štangl je navela da će uvođenje ove usluge uticati na bolje poslovanje svih operatera, jer će morati više da se trude da zadrže postojeće i pridobiju nove korisnike, a korisnici će moći da predju na mrežu koja nudi najbolje usluge i cene. ''Verujemo da će mogućnost zadržavanja broja uticati na postpejd i biznis korisnike da se lakše odluče za promenu operatera”, kazala je Štangl i dodala da evropsko iskustvo pokazuje da je prosek prenosa broja oko 10 odsto.

Zahtev za prenos broja moguće je podneti u bilo kojoj Telenor, Telekom i Vip poslovnici, a ukoliko korisnik nije zadovoljan uslovima kod novog operatora, zahtev za prelazak kod drugog je moguće podneti nakon tri meseca.

Kako je rečeno u Telenoru, prodavci u poslovnicama ove kompanije će pomoći korisniku da popuni zahtev, potpiše ugovor, odabere tarifni plan i model telefona.

Vip je saopštio da je realizacija prvih zahteva za prenos broja pokazala da dobro funkcionišu sve tehničke veze izmedju operatera i sa Centralnom bazom podataka u Ratelu.

Korisnici, koji su podneli zahtev navode da im je do sada glavnu prepreku za promenu mobilnog operatera predstavljala nemogućnost da zadrže postojeći broj telefona koji već duže vreme koriste i da tek sada mogu ravnopravno da razmotre sve opcije.

Mnogi kao razlog za dolazak u Vip navode odličan izbor mobilnih telefona, konkurentne postpaid pakete i neograničeni najbrži mobilni internet u zemlji.

Kako navode u Telekomu, procedura se odvija bez ikakvih problema, a sudeći po broju on lajn zahteva koji su pristigli, očigledno je da korisnicima ovaj način podnošenja zahteva najviše odgovara.

Iskustva drugih zemalja su pokazala da uslugom prenosivosti broja počinje nova utakmica gde će se mobilni operateri takmičiti i u inovacijama, s obzirom da će pored ujednačenih cena i potrebe da se stalno unapredjuje kvalitet, upravo dodatne usluge poput mobilnog plaćanja, ali i drugih servisa, opredeljivati korisnika, smatraju u Telekomu.

Prema podacima Republičke agencije za elektronske komunikacije (Ratel) Srbije, tri srpska operatera mobilne telefonije zajedno imaju više od 10 miliona izdatih brojeva. Najveći je MTS sa 5,5 miliona, a zatim sledi Telenor sa tri miliona.
Pogledaj vesti o: Prodaja Telekoma

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.