Izvor: Politika, 06.Feb.2012, 23:41 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Zahtevi za restituciju od marta
Dokumentacija mora da se preda na odgovarajućem obrascu u naredne dve godine nadležnoj Agenciji preko 150 šaltera pošta
Agencija za restituciju pozvala je juče i zvanično građane da u roku od dve godine podnesu zahteve za vraćanje oduzete imovine ili obeštećenje. Dokumentaciju će od 1. marta moći da predaju područnim filijalama Agencije za restituciju, u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu.
Zahtevi za vraćanje kuća, stanova, poljoprivrednog, šumskog >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << i građevinskog zemljišta podnose se Agenciji, preko 150 šaltera pošta, na odgovarajućem obrascu. Uz zahtev se podnose potrebni dokazi u originalu ili overenoj kopiji.
Strahinja Sekulić, direktor Agencije za restituciju, ne očekuje da će biti velike gužve pred šalterima.
– Dve godine je prilično dug rok i nema potrebe da građani žure. Važno je da pažljivo prikupe dokumentaciju i da ona bude kompletna. Agencija će im naravno u svemu pomagati – kaže Sekulić i dodaje da jedino prvih dana očekuje veći pritisak na šaltere.
On ističe da se najviše oduzete imovine nalazi u Beogradu i Novom Sadu. U ta dva grada biće podneto i najviše zahteva.
Mile Antić, koordinator mreže za restituciju, kaže da građani najpre treba da provere da li je njihova imovina, koju su prijavili 2006. (prema Zakonu o evidentiranju imovine) pravilno upisana u bazu podataka oduzete imovine u Republičkoj direkciji za imovinu. Da bi izbegli kasnije probleme stari vlasnici treba da se obrate Direkciji za imovinu, koja promene i korekcije podataka unosi isključivo na osnovu pojedinačnih zahteva zainteresovanih.
Ukoliko im imovina nije pravilno evidentirana, sledeći korak je kaže Antić odlazak u Katastar nepokretnosti i vađenje vlasničke dokumentacije.
Naslednici, koji potražuju imovinu moraju, takođe, prikupiti dokumentaciju o vezi sa osobama kojima je imovina oduzeta. A to su izvod iz matičnih knjiga rođenih, umrlih, venčanih, naknadna rešenja.
– Iako je zakonom predviđeno da naslednici moraju pre podnošenja zahteva da okončaju ostavinsku raspravu pred sudom toga će biti samo u nekim situacijama. Uglavnom će se o podeli imovine izjašnjavati pred Agencijom za restituciju – kaže Antić.
Tek kada građani prikupe dokumentaciju o imovini koja je predmet restitucije, a koja mora biti originalna ili overena fotokopija, trebalo da odu na šalter pošte i da predaju zahtev.
Ukoliko papiri budu uredni imovina će vrlo brzo biti vraćena, čak i pre kraja godine. Ali ako zahtev ne bude sadržao sve što se traži, biće odbijen. Posle toga građani će moći da podnesu i više puta zahtev u naredne dve godine od raspisivanja javnog poziva.
– Oni koji očekuju novčano obeštećenje, nema razloga da žure sa zahtevima jer je za ovu godinu obezbeđeno 50 miliona dinara za restituciju, što nije dovoljno za novčano obeštećenje – smatra Antić.
Podsetimo, za ovu godinu je planirana isplata akontacije od maksimalnih 10.000 evra, dok bi prema Zakonu o vraćanju imovine i obeštećenju ostatak novca bio nadomešten obveznicama. Državne hartije od vrednosti trebalo bi da budu emitovane 2015. u vrednosti od oko 200 milijardi dinara, odnosno dve milijarde evra, sa rokom isplate od 20 godina.
----------------------------------------------
Šta treba znati?
*Spisak pošti u kojima se predaju zahteve na sajtu Ministarstva finansija www.mfin.gov.rs i Agencija za restitucija www.restitucija.gov.rs
*Obrazac zahteva za vraćanje www.mfin.gov.rs i Agencija za restitucija www.restitucija.gov.rs
1.korak: Direkcija za imovinu;
2. korak: Katastar nepokretnosti;
3. korak: Dokaz o vezi sa osobama kojima je imovina oduzeta, izvod iz matičnih knjiga rođenih, umrlih, venčanih i
4. korak: Predaja zahteva na šalteru pošte.
M. Avakumović
objavljeno: 07.02.2012.
Pogledaj vesti o: Kragujevac