Boje jednako dobre kao vaša sećanja – ZEISS i vivo otkrivaju magiju nauke o bojama

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 01.Jun.2022, 17:18

Boje jednako dobre kao vaša sećanja – ZEISS i vivo otkrivaju magiju nauke o bojama

Dakle, kako da naučimo sistem kamera da vidi kao mi? I kako pametni telefoni sa višestrukim sistemima kamera mogu da pruže neizmenjen doživljaj boja, gde fotografije širokog ugla prikazuju iste boje kao i portretna fotografija? Upravo to je umetnost nauke o bojama.

Kroz jedinstveno partnerstvo, kompanije vivo i ZEISS sarađuju kako bi uvele nove standarde kvaliteta slike i vernosti boja za vivo pametne telefone. David Abreu, viši naučni saradnik u Mobile Imaging, ZEISS Consumer >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << Products, pruža nam redak uvid u vivo ZEISS laboratoriju za snimanje da bismo razumeli kako ove dve kompanije zajedno uvode profesionalne standarde nauke o bojama u svet fotografije pametnih telefona.

Od snimanja slike do repliciranja na ekranu, David Abreu daje pet top uvida u boju – i kako ih koristi da bi napravio savršen snimak vivo pametnim telefonima.

– Bilo da se radi o štapićima i čunjićima u našim očima ili RGB Bayer senzorima u digitalnom fotoaparatu, reprodukcija boja je složen proces. Kada percipira boju, ljudski mozak dinamično kompenzuje varijable poput toga koliko dobro naše oči opažaju različite talasne dužine svetlosti ili kako osvetljenje scene utiče na ono što opažamo. Na primer, kada vidimo žutu bananu ispod sijalice sa blago plavim osvetljenjem, i dalje je vidimo kao žutu. To je zato što naš mozak takođe koristi pamćenje o tome kako stvari treba da izgledaju.

– Iako je neverovatno sofisticirano, ljudsko opažanje ima svoje granice. Na primer, još uvek vidimo scenu pored vatre u toploj narandžastoj boji, jer ljudski vizuelni sistem ne ispravlja uvek balans bele boje u ekstremnim situacijama. Iz istog razloga, prizor „zlatnog sata“ odmah nakon izlaska sunca ima karakterističan topao izgled. Kao rezultat toga, stvaranje savršene boje u kameri neće odgovarati osobenosti ljudskog vida. Reprodukcija ovih procesa radi usklađivanja uređaja sa ljudskom percepcijom je ključni izazov nauke o bojama – i pokreće razvoj algoritama za što prijatnu reprodukciju ljudske percepcije.

– Naučnici koji proučavaju boje u kompaniji vivo koriste laboratorijska ispitivanja koristeći specijalizovanu opremu, ali i snimaju slike van laboratorije. Na primer, uobičajene scene poput boje zelene trave zaista moraju da izgledaju stvarno. „To osiguravamo kroz laboratorijske testove snimanjem ovih scena u stvarnom svetu, van labortorije – doslovno odnošenjem kamere na teren! Zatim ponovo kalibriramo sistem kamere kako bismo osigurali da su dobijene slike bliže stvarnosti„, objašnjava David Abreu.

– Reprodukcija boja je stvar procene, kao i preciznosti. „Sistem za obradu slika može imati za cilj da stvori boje kakve jesu, kakve se pamte ili kakve korisnik želi da budu“, objašnjava David Abreu. „Znamo da korisnici žele živopisnije slike koje mogu odmah da podele sa drugima. One možda ne odgovaraju u potpunosti stvarnosti, ali mogu biti bliže onome kako mi doživljavamo i pamtimo”. Iz tog razloga vivo pametni telefoni nude dva različita režima boja – vivo Vivid Colour, koji daje šareniji i prijatniji izgled „pravo iz kamere“, i ZEISS Natural Colour, koji daje stvarniju i precizniju reprodukciju boja. Drugi režim posebno je dragocen za ambicioznije fotografe i profesionalce koji žele da ručno prilagode izgled svojih slika jer nudi neutralniju polaznu tačku za postprodukciju boja.

Danas, flagship pametni telefoni kao što je vivo X70 Pro nude neverovatno sofisticirane sisteme za snimanje sa višestrukim modulima kamere koji pokrivaju širok spektar potreba – bilo da se radi o selfijima ili makro, širokougaonim ili telefoto snimcima. Ipak, omogućiti da hardver radi na dosledan način je umetnost za sebe: svaki element lanca snimanja – od sočiva do senzora – utiče na reprodukciju boja. Različita sočiva imaju različita svojstva apsorpcije za drugačije talasne dužine svetlosti od kojih svako treba da se koriguje u skladu sa tim. U međuvremenu, različiti senzori mogu drugačije reagovati na različite boje. U vivo laboratorijI za snimanje, poseban napor se ulaže u testiranje, kalibraciju i usklađivanje boja svakog modula kamere kako bi se osiguralo da svi daju konzistentan rezultat. David Abreu zaključuje: „Kao rezultat toga, korisnik može biti siguran da bez obzira na to kako želi da snimi svoju sliku, dobiće iste, neverovatne boje.“

Kompanije vivo i ZEISS – partneri u izvrsnosti

Kroz vivo ZEISS Global Imaging Partnership, pokrenutim u decembru 2020. godine, kompanije vivo i ZEISS udružile su snage kako bi postavile profesionalne standarde fotografisanja u svetu pametnih telefona. U srcu ovog dugoročnog strateškog partnerstva je revolucionarna vivo ZEISS laboratorija za snimanje: Ovaj jedinstven zajednički program istraživanja i razvoja postavlja nova merila za izvrsnost u snimanju pametnih telefona kroz razvoj novih vivo uređaja sa naprednim optičkim dizajnom. Rigorozni procesi testiranja osiguravaju profesionalne standarde kvaliteta i pomažu vivo korisnicima da naprave svoj savršen snimak


O kompaniji vivo

vivo je tehnološka kompanija koja stvara odlične proizvode utemeljene na vrednosti zasnovane na dizajnu, sa centralnim fokusom na pametne uređaje i inteligentne usluge. Cilj kompanije je izgradnja mosta između ljudi i digitalnog sveta. Zahvaljujući jedinstvenoj kreativnosti, vivo pruža korisnicima sve ugodniji digitalan život. Vodeći se osnovnim vrednostima kompanije, koje uključuju Benfen*, sa fokusom na dizajn i korisničko iskustvo, kao i kontinuirano učenje i timski duh, vivo je implementirao strategiju održivog razvoja, sa vizijom da postane korporacija svetske klase, sa još većim fokusom na društvenu odgovornost.

Okupljanjem i razvijanjem najboljih lokalnih talenata, sa ciljem pružanja vrhunskog kvaliteta, vivo je podržan kroz mrežu razvojno-istraživačkih centara, smeštenih u Šenženu, Donguanu, Nanđingu, Pekingu, Hangzou, Šangaju i Šijanu, fokusirajući se na razvoj najsavremenijih potrošačkih tehnologija, uključujući 5G, veštačku inteligenciju, industrijski dizajn, sistem za fotografisanje i druge nadolazeće tehnologije. vivo je takođe osnovao inteligentnu mrežu proizvodnih baza (uključujući ovlašćeni proizvodni centar), gde proizvodi približno 200 miliona pametnih telefona godišnje. Do sada, vivo je razgranao prodajnu mrežu u više od 60 zemalja i regiona i uživa poverenje više od 400 miliona korisnika širom sveta.

* ,,Benfen” je pojam u kineskom jeziku koji opisuje stav raditi prave stvari na pravi način – što je idealan opis misije kompanije vivo, da gradi tehnologiju za opšte dobro.

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.