Izvor: B92, 16.Okt.2007, 12:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Završena rasprava o železnici
Skupština Srbije (Beta)
Beograd -- Skupština Srbije završila je danas objedinjenu načelnu raspravu o potvrđivanju nekoliko sporazuma u vezi sa železnicom.
Podršku ratifikaciji tih sporazuma najavili su poslanici vladajuće koalicije i SPS-a . Skupština je završila objedinjenu raspravu o potvrđivanju ugovora o garanciji za kredite Evropske banke za obnovu razvoj i Evropske investicione banke namenjeni Železnicama Srbije, kao i o potvrđivanju Sporazuma o uspostavljanju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << železničke mreže visoke performanse u jugoistočnoj Evropi.
Završena je rasprava i o potvrđivanju Protokola od 3. juna 1999. godine o izmenama Konvencije o međunarodnim železničkim prevozima od 9. maja 1980. godine, kao i o potvrđivanju Konvencije o međunarodnim železničkim prevozima od 9. maja 1980. godine u verziji na osnovu protokola o izmenama od 3. juna 1999. godine.
Poslanici su razmotrili i predlog zakona o potvrđivanju akata Svetskog poštanskog saveza.
Skupština će sutra nastaviti rad razmatranjem odluka o davanju saglasnosti na akte Poverenika za informacije od javnog značaja i Zaštitnika građana.
Na dnevnom redu je i predlog Zakonodavnog odbora o autentičnom tumačenju odredaba Zakona o visokom obrazovanju kojim je predloženo izjednačavanje zvanja diplomiranih i mastera.
Poslednja tačka dnevnog reda je Predlog deklaracije Skupštine Srbije o osudi blokade i izolacije Kube koju sprovode SAD, koju je podnela poslanička grupa Srpske radikalne stranke.
Nakon završetka načelne rasprave o svim tačkama dnevnog reda, sledi rasprava o amandmanima.
Ilić: Pruge u katastrofalnom stanju
Velimir Ilić (FoNet)
Velimir Ilić, tokom rasprave u Skupštini, kazao je da je neophodno rehabilitovati 4.000 kilometara pruga u Srbiji.
Odgovarajući na kritike poslanika Liberalno demokratske partije o stanju na srpskim železnicama, ministar za infrastrukturu je u Skupštini Srbije istakao da je zbog nedostatka novca JP "Železnice Srbije" konkurisalo za kredite kod evropskih banaka.
Ilić je rekao da je na nekim deonicama pruga u tako katastrofalnom stanju da nije dozvoljena brzina veća od 10 kilometara na sat, a da je u pojedinim trebalo da bude zatvoren saobraćaj, ali da to nije učinjeno zbog zahteva lokalnih samouprava.
Prema njegovim rečima, deo pruga je već rehabilitovan, a za projekte za koje su odobreni krediti raspisan je međunarodni tender, a Evropska banka kontroliše njegovo sprovođenje.
Poslanici LDP-a su više puta izlazili za govornicu reklamirajući povredu poslovnika i kritikovali Ilića za katastrofalno stanje u železnici. Oni su naveli da vozovi kasne i da su vagoni u lošem stanju.
Poslanici LDP su takođe kritikovali predsednika parlamenta Olivera Dulića da ne ume da vodi sednice, zbog toga što je juče po podne prekinuo sednicu a da prethodno nije izrečena nijedna opomena zbog poslaničke polemike.
Dulić je odgovorio da je to uradio jer se rasprava pretvorila u televizijsku emisiju, dok je šef poslaničke grupe DS-a Nada Kolundžija poslanicima LDP-a poručila da drže lekcije o poslovniku tako što ga sami krše.