Spot za pobedu

Izvor: Danas, 19.Apr.2016, 17:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Spot za pobedu

Čini se da je Vučić sa ovolikim brojem ambicioznih TV spotova - bar pet po mojoj računici - i te kako uspeo da prevaziđe preskupo Tadićevo oglašavanje iz 2012. Interesantno bi bilo saznati u kom li se grmu krije primarni uzrok ove hiperprodukcije? Da li je u pitanju puka diversifikacija ili želja da se ne dosadi gledaocima? Je li percipirao nedostatke aktuelnih i zbog toga inicirao proizvodnju novih? Nije li postavio sebi imperativ da njegova TV reklama jednostavno mora biti najubedljivija?
>> Pročitaj celu vest na sajtu Danas << />
Sklon sam da pomislim da je u pitanju ovo poslednje. Gotovo svi iskusni marketari sa posebnom pažnjom pristupaju izradi televizijske reklame. Ona predstavlja idejno, produkciono i investiociono najzahtevniji segment oglašavanja. Zauzvrat, ubedljivo je najučinkovitija. Vučić je, dakako, svestan toga. Čini se, međutim, da ovogodišnji napor naprednjaka na izradi televizijskih reklama ipak prevazilazi svako racionalno rezonovanje. Rekao bih da se radi o svojevrsnoj opsesiji, maniji, koja korene verovatno vuče još od vrhunskog spota Tomislava Nikolića iz 2012, kada je osvajanjem predsedničkih izbora i Vučiću omogućen vrtoglavi uspon na vlast. Kao da bi spuštanjem tada uspostavljenih kriterijuma došao u situaciju da se oklizne i skotrlja nizbrdo.

U svakom slučaju, misija je ispunjena. Poslednji spot naprednjaka jednostavno nema mane. U njemu, logično, Vučić radi ono što i u realnosti radi najbolje - drži govore. Sadržaj njegovih reči nešto je konkretniji nego u prethodnim reklamama, iako razlika nije bogzna kakva. Uverljivost je, međutim, postignuta izuzetnim oratorstvom i dokumentarnim karakterom prizora. Imamo utisak da je u pitanju stvarni miting, a ne neka iskonstruisana situacija. Brojni kadrovi, u svakom slučaju, morali su biti zabeleženi na nekom od naprednjačkih skupova. Drugi deo je sniman odvojeno. Sve je to izmontirano na visoko profesionalan način, tako da se nikakva razlika u teksturi ne primećuje. Čak se i talasanje zastava na mitingu vezuje na nesvakidašnje lelujanje ivica ekrana, a zatim i na pokrete brending elemenata oko završnog natpisa.

Kao finalni rezultat dobili smo stvarnu situaciju koja deluje upečatljivije, ubedljivije od stvarnosti. Tu se normalan pokret nadovezuje na usporenu sliku i obratno. Zastave se njišu poput džinovskih razigranih leptirova, a sva su lica okupana svetlošću kao da je sama isijavaju. Ne moram, naravno, da naglašavam da nema nijednog statičnog kadra, kamera je stalno u pokretu. Sve to, u kombinaciji sa fenomenalnim nastupanjem i znalački odabranom muzikom, čini ovaj spot nesvakidašnje motivišućom propagandom. Ne znam da li je baš najupečatljiviji, ali motivacioni element mu je u svakom slučaju bez premca.

Nastavak na Danas...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Danas. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Danas. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.