Seoski turizam može biti srpsko more

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 10.Maj.2020, 14:55

Seoski turizam može biti srpsko more

"Seoski turizam u Srbiji ima preduslove za prosperitetan razvoj i može da bude izvor dopune budžeta poljoprivrednog gazdinstva, ali i unosan i kreativan porodični posao", navodi se u saopštenju Kabineta ministra bez portfelja zaduženog za regionalni razvoj Milana Krkobabića.

Prema dostupnim podacima, više od 1.000 porodičnih gazdinstava koje se bave seoskim turizmom u Srbiji ostvaruje gotovo deset odsto ukupne zarade naše zemlje od turizma, a interesovanje za boravak u >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << seoskim domaćinstvima iz godine u godinu raste, navodi se u saopštenju posle konsultacija kopredsednika Nacionalnog tima za preporod sela Srbije Krkobabića i akademika Dragana Škorića, sa profesorkom Nadom Vidić, vrhunskim stručnjakom za tu oblast.

Kao model ulaganja povratnicima iz inostranstva Krkobabić je preporucio udruživanje radi većih efekata.

"Zdrava i ukusna, najčešće organski proizvedena hrana, predmeti domaće radinosti, plod starih i novijih zanata, promocija kulturno-istorijske i prirodne baštine, uz čuvenu gostoljubivost naših domaćina, čine deo prepoznatljivih prednosti u oštroj konkurenciji za naklonost domaćeg, a posebno gosta iz inostranstva", rekao je on.

Dodao je da bi prihod bio uvećan kroz udruživanje u specijalizovane poljoprivredno-turističke zadruge, koje će, u ime tih domaćinstava, preuzeti sve organizacione, finansijske i promotivne poslove.

"Nije pretenciozno reći da seoski turizam može da bude - srpsko more", izjavio je Krkobabić.

Seoski ili ruralni turizam je složena vrsta turizma, jer integriše sve vrste turizma u seoskim predelima kao što su agroturizam, salašarski, kulturni, vinski, gastronomski, garden, zanatski, kamping, lovni, ribolovni, manifestacioni (muzički, književni, filmski), etno turizam, planinski, jezerski, rečni, navodi se u saopštenju.

Dodaje se da u zaštićenim, prirodnim i kulturnim, predelima su u ponudi biciklistički, planinarski i drugi brojni oblici rekreativnog turizma.

Temelj turističke ponuda u seoskom turizmu je u raznolikosti jer su zastupljeni ravničarski, brdski, planinski, rečni, jezerski, i drugi areali sa očuvanom izvornom prirodom, izuzetnih rekreativnih svojstava, a Srbija poseduje bogatu seosku kulturnu baštinu sa tradicionalnim etno obeležjima seoskog stanovništva.

Kao putokaze za razvoj seoskog turizma profesorka Vidić navodi Turističko selo Zlakuša, Terzića avliju, Muzej na otvorenom Staro selo Sirogojno, Kapetan Mišin breg, ali i vojvođanski salaši, krajinske i druge vinarije, sve brojnija etno sela i seoske etno manifestacije.

Akademik Škorić kao uspešan region izdvaja zapadnu Srbiju gde više stotina domaćinstava svoju egzistenciju obezbeđuje u seoskom turizmu, a kao etno destinaciju izdvaja Drvengrad, koji je pre više godina proglašen za najbolje etno-arhitektonsko ostvarenje u Evropi.

"U našoj zemlji postoje mnogi zanimljivi krajevi bez ijednog hotela, i bez smeštajnih kapaciteta u domaćoj radinosti, i da upravo to otvara realnu mogućnost da zainteresovani povratnici ulažu sopstvena sredstva, uz puno razumevanje i podršku kako države tako i lokalne samouprave", navodi se u saopštenju Nacionalni tim za preporod sela Srbije.

Procenjuju i da je investicija za bavljenje seoskim turizmom, pre svega kod onih koji već imaju objekte i druge resurse, iznosi 10.000-15.000 evra.

"Nacionalni tim za preporod sela Srbije predlaže svima koji su zainteresovani za ulaganje u seoski turizam da registruju poljoprivredno gazdinstvo, a zatim da se udruže u specijalizovanu poljoprivredno-turističku zadrugu", navodi se u saopštenju.

Labović: Ovog leta za seoski turizam tražiće se mesto više

Letnja promotivna kampanja namenjena domaćim turistima "Izaberi svoju avanturu - vidi Srbiju" počinje sutra, a direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Marija Labović smatra da će se ove godine za seoski turizam tražiti mesto više.

Labović je izrazila nadu da će bolja epidemiološka situacija u zemlji doprineti tome da se domaći turisti odluče za putovanje kroz Srbiju.

"Vidimo po komunikaciji sa lokalnim turističkim organizacijama i pružiocima usluga smeštaja da je zaista interesovanje veliko, naročito kada su u pitanju seoska domaćinstva i etno sela. Mislimo da će se u 2020. zatražiti mesto više kada je seoski turizam u pitanju, ali isto tako mislimo da će planinski centri i naše banje imati veliku pažnju", rekla je Labović za Tanjug.

Ona je podsetila i na veliku tražnju za turističkim vaučerima po Srbiji, navodeći da je u prva dva meseca podeljeno 160.000 vaučera za domaće turiste, i da je pripremljeno još 400.000 vaučera.

"To pokazuje da s pravom možemo da očekujemo da će veliki broj domaćih turista putovati i odlučiti se za odmor u Srbiji. Mi ćemo tome kroz našu letnju kampanju posebno da posvetimo pažnju i ona će biti usmerena samo na domaće turiste", rekla je Labović.

Kaže da će letnja kampanja biti jako interesantna, a imaće za cilj da pomogne građanima da se lakše odluče gde letovati u Srbiji.

Govoreći o trenutnom stanju u srpskom turizmu, Labović kaže da je još rano donositi finalnu ocenu, ali trenutni podaci pokazuju da je u prvom kvartalu turizam ostvario pad u broju dolazaka turista za nešto više od osam odsto, a kada su noćenja u pitanju onda je oko dva odsto.

Kaže da je veći procenat pada kod stranih, nego kod domaćih turista.

"Moram da napomenem da nas ne zavara ova cifra, jer kada kažete minus osam odsto, ne zvuči preterano strašno, ali je činjenica da je rezultat januara i februara gde smo imali odličan porast i dolazaka i noćenja turista", ukazala je Labović.

Gledano prema rezultatima iz januara i februara, ova godina bila bi rekordna za srpski turizam, ističe Labović.

Održavanje manifestacija u zemlji, kaže Labović, zavisiće od epidemiološke situacije, odnosno od predloga epidemiologa i propisa koji budu na snazi, ali u ovom trenutku, ističe, sve manifestacije su otkazane.

"I organizatori manifestacija će morati da procene da li se isplati da organizuju te manifestacije u nekom drugom terminu, tu govorimo o onim manifestacijama koje su u ovom trenutku otkazane", rekao je Labović.

Navodi da će tek naknadno biti odlučeno da li će se manifestacije održati do kraja godine u drugom terminu, ili će sve biti pomereno za sledeću godinu.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Povezane vesti

"ZA SEOSKI TURIZAM TRAŽIĆE SE MESTO VIŠE" Veliko interesovanje turista za domaćinstva u Srbiji

Izvor: Blic, 10.Maj.2020

Letnja promotivna kampanja namenjena domaćim turistima "Izaberi svoju avanturu - vidi Srbiju" počinje sutra, a direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Marija Labović smatra da će se ove godine za seoski turizam tražiti mesto više.

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.