Izvor: Vostok.rs, 23.Jun.2021, 11:13

RT: Američka vlada „zaplenila“ domene iranskog „Pres TV“ i mnogih drugih medija

RT: Američka vlada „zaplenila“ domene iranskog „Pres TV“ i mnogih drugih medija

Američke vlasti su zaplenile veb domene iranskih međunarodnih medija "Press TV" i "Al Alam", zajedno sa jemenskim TV kanalom "Al Masirah", kojim upravlja frakcija Huti, kao iračkog šitskog satelitskog kanala i drugih medija.
Posetioce presstv.com i brojnih drugih veb stranica dočekala su  obaveštenja da su domeni zaplenjeni prema američkim zakonima kojima se dozvoljava oduzimanje imovine zbog umešanosti u „trgovinu nuklearnom, hemijskom, biološkom ili radiološkom tehnologijom ili oružja ili materijala, proizvodnju, uvoz, prodaju ili distribuciju kontrolisanih supstanci". U obaveštenju Ministarstva pravde SAD o zapleni domena takođe se poziva na zakon kojim se uređuju predsednička ovlaštenja u slučaju „neobične i vanredne pretnje; proglašenje nacionalne vanredne situacije“, a koja uključuje "Iranski zakon o izmenama i dopunama neširenja oružja" iz 2005. godine i ironično nazvan "Iranski zakon o podršci slobodi" iz 2006. godine.
Going to @PressTV\'s website gives this message now. The US codes cited are civil & criminal forfeiture and powers given to the US president during a national emergency. pic.twitter.com/XY0WJd1SN6
— Morgan Artyukhina (@LavenderNRed) June 22, 2021 #BREAKING: in addition to #Iran IRIB\'s Al-Alam, the U.S. government has seized Al-Masirah\'s news website, which is associated with the #Houthis in #Yemen. pic.twitter.com/9YDGA2u05p
— Iran International English (@IranIntl_En) June 22, 2021 "Pres TV" pokrenut u julu 2007. godine, međunarodni je servis Servisa Islamske Republike Iran (IRIB), državne iranske medijske agencije, na engleskom jeziku. "Al Alam" je pokrenut 2003. godine i emituje se na arapskom, farsi i engleskom za publiku na Bliskom istoku i Mediteranu.
The FBI & the obscure Bureau of Industry & Security, an agency birthed in 2001 with the task advancing "national security, foreign policy, & economic objectives" - have shut down Press TV. I was on @PressTV last week to talk about the US stealing $100m of Iranian oil. Ironic pic.twitter.com/fdqJQFml7Z
— Alex Rubinstein (@RealAlexRubi) June 22, 2021 "Al Masirah" je u vlasništvu pokreta Huti u Jemenu, frakcije koju su SAD optužile da je „ispostava“ Irana zbog toga što su šitski muslimani i koji se odupiru invaziji Saudijske Arabije na Jemen od 2015. godine. Sedište TV kanala je u Bejrutu, Liban. Ni SAD ni iranske vlasti još nisu komentarisale zaplenu domena. U međuvremenu, nevladina organizacija Savet solidarnosti Jemena, osudila je „namerno utišavanje jemenskog glasa od strane američkog režima“. U saopštenju "Al Masiraha" se navodi da „nisu iznenađeni“ očiglednom zaplenom, jer „potiče od onih koji su nadzirali najgroznije zločine nad našim narodom“. „Zabrana još jednom otkriva netačnost slogana slobode izražavanja i svih ostalih slogana koji promovišu Sjedinjene Američke Države, uključujući njihovu nesposobnost da se suoče sa istinom“, navodi agencija.
STATEMENT BY #ALMASIRAH MEDIA NETWORK ON THE CLOSURE OF ITS WEBSITE BY THE US FEDERAL BUREAU OF INVESTIGATION: "We in the Almasirah are not surprised by this decision, as it comes from those that have supervised the most heinous crimes against our people". pic.twitter.com/YFB1UGuRXj
— Rune Agerhus (@Aldanimarki) June 22, 2021 U saopštenju "Pres TV" se samo navodi da se poruka o zapleni pojavila „na veb lokacijama niza iranskih i regionalnih televizijskih mreža“ u „onome što se čini koordinisanom akcijom“. Još jedna stranica na kojoj je se pojavilo obaveštenje o zapleni je mreže "Al Forat netvork", iračke satelitske TV kuće u vlasništvu šitskog sveštenika i političara Amara al Hakima. The websites of #Iran\'s state-run Press TV and Al Alam TV networks are down, but the Spanish-language Hispan TV is up and running. I\'m not entirely certain their domains have been seized by US authorities. Why would they use Arabic instead of Persian in their notice? pic.twitter.com/WyEb9Va0QN
— Kian Sharifi (@KianSharifi) June 22, 2021 Nekoliko drugih domena šitskih muslimanskih medija, čak do Azerbejdžana i Nigerije, takođe je zaplenjeno. Al Hadi TV that broadcasts religious lectures in English was also hacked. They are apolitical. It\'s safe to say, they attacked all Shia Muslim related content on the internet today. Both religious and political. pic.twitter.com/l3X8fz6EIt
— Lebanese News and Updates (@LebUpdate) June 22, 2021 U odsustvu zvaničnog saopštenja, spekulisalo se da su domeni umesto toga možda hakovani. Štaviše, čini se da su zaplene uticale samo na domene .com i .net koje su pod jurisdikcijom SAD-a. "PressTV" ostaje dostupan na .ir domenu. We firmly oppose the apparent U.S. seizure of news websites, state-run or otherwise. This sets a dangerous precedent. Iran\'s @PressTV, Al-Alam along w/ Yemeni\'s Al Masirah are showing this graphic. Still some debate that they\'ve been hacked. No official word from DOJ. pic.twitter.com/E1H5DYNQaG
— Joshua Frank (@joshua__frank) June 22, 2021 Očigledni potez Vašingtona dolazi samo dan nakon što je novoizabrani iranski predsednik Ebrahim Raisi pozvao SAD da ukinu sve sankcije Teheranu i ponovo se pridruže nuklearnom sporazumu iz 2015. godine, o kojem je pregovarala Obamina administracija, ali ga je predsednik Donald Tramp jednostrano odbacio 2018. godine. Raisi je pozvao SAD da "ispune svoje obaveze" iz sporazuma, poznatom kao Zajednički sveobuhvatni plan akcije (JCPOA). Takođe je rekao da iranski balistički raketni program „nije za pregovore“. Iako je Trampova administracija prihvatila čvrst pristup prema Iranu, namećući neviđene sankcije, pa čak izvršivši atentat na komandanta Revolucionarne garde Irana, što je rezultiralo iranskim raketnim udarima na američke baze u Iraku, nikada se nije suprotstavila zvaničnim medijima. U oktobru 2020. godine, Trampova administracija zaplenila je 92 domena pod optužbom da su „lažne vesti“ koji vode „kampanju dezinformacija“ u ime Revolucionarne garde Irana. Zaplena je, međutim, zasenjena sankcijama protiv iranskog bankarskog sektora najavljenim istog dana. Smatralo se da je administracija Bajdena otvorena za smirivanje napetosti. Prošle nedelje, iranski pregovarači rekli su da su postigli dogovor sa američkim kolegama o ukidanju sankcija iz Trampove ere. Izvor: RT

Nastavak na Vostok.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.