Izvor: B92, 12.Okt.2007, 12:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Promena koncesionara bez diskusije
Beograd, Novi Sad -- Vlada juče odobrila zahtev da španski FCC austrijskoj kompaniji PORR ustupi polovinu posla u izgradnji autoputa Horgoš-Požega.
To je posle sednice Vlade saopštio ministar za državnu upravu Milan Marković. "Kada postoje sporna pitanja, otvara se diskusija. U konkretnom slučaju koncesije, prošlo je nadležni odbor za finansije, za pravni sistem, za zakonodavstvo. Utvrđeno je da nema više prepreka i predloženo je Vladi da usvoji predlog zaključaka, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << i tako je i učinjeno, bez bilo kakve polemike", rekao je Marković.
Mnogobrojna pitanja u vezi sa ovim poslom ostala su, međutim, bez odgovora, jer je ministar za državnu upravu novinare uputio na ministra za kapitalne investicije.
Ilić: Otklonjeni svi problemi
Ministar Velimir Ilić je na zajedničkoj konferenciji za novinare u Vladi Srbije kazao da se na odluku Vlade dugo čekalo jer je finansijskom savetniku u međuvremenu istekao ugovor za rad na tom projektu, pa se čekalo da taj ugovor bude produžen.
Prema njegovim recima, otklonjeni su svi problemi, a gradnja autoputa će početi čim izvođači budi spremni.
Ambasador Italije u Beogradu Alesandro Merola izjavio je da je izgradnja autoputa Horgoš-Požega neophodna kako bi se Srbija približila Evropi.
"U svetu se veliki infrastrukturni projekati finasiraju koncesijama i radi se na uključivanju privatnih sektora u finansiranje", kazao je Merola na konferenciji za novinare.
On je dodao da su prevaziđene stare formule, kao što je direktno finansiranje.
"Najbitnije je da je projekat dobar i to ne samo što se tiče inžinjerskog i tehničkog dela, već i njegove ekonomske isplativosti", kazao je Merola.
On je naglasio da je takođe bitna i izgradnja plovnog puta na koridoru 7, jer će po završetku tog sistema Srbija biti spremna da postane deo Evrope.
Kostreš: Netalasanje posledica podela fotelja
Predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš izjavio je da koalicioni partneri u Vladi Srbije nisu želeli da "talasaju" oko koncesije na autoput Horgoš-Požega, zbog ranije postignutog dogovora o raspodeli funkcija u javnim preduzećima.
"Ne bi me iznenadilo da je u opštem 'utaljivanju', do koga je došlo poslednjih dana prilikom raspodele fotelja u javnim preduzećima i upravnim odborima, dogovoreno i netalasanje oko koncesionog aranžmana", rekao je Kostreš za novosadski Dnevnik.
Prema njegovim rečima, to ne znači da Vlada i dalje treba da "krije pet ključnih aneksa" ugovora o koncesiji, da koncesionar može da ne poštuje taj ugovor, kao i da Vojvodina ne treba da bude obeštećena.
Kostreš je najavio da će nastaviti da insistira da ugovor u celosti bude obelodanjen, kao i na odgovoru zbog čega je Ministarstvo za infrastrukturu nekoliko meseci krilo nameru pobednika na tenderu, španskog FCC-a, da u koncesioni konzorcijum uključi drugoplasiranu kompaniju, austrijski PORR.
Prema njegovim rečima, radovi na izgradnji Banatske magistrale i obilaznice oko Fruške gore morali bi da teku paralelno sa gradnjom autoputa, tako da svi ti projekti budu završeni do 2012. godine.