Primena Sporazuma o otvorenom nebu za šest meseci

Izvor: S media, 14.Apr.2010, 21:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Primena Sporazuma o otvorenom nebu za šest meseci

Sporazum o otvorenom nebu u Srbiji je u potpunosti primenjen kada je reč o njegovom komercijalnom aspektu, a za njegov tehničko-tehnološki aspekt se to očekuje za najviše šest meseci, izjavio je danas generalni direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije Nebojša Starčević.

Za sada je u Srbiji implementirano oko 80 odsto evropskih propisa iz te oblasti, a uslov za punu primenu tehničko-tehnološkog aspekta Sporazuma je usvajanje novog zakona o vazdušnom saobraćaju, >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << kazao je Starčević novinarima u Privrednoj komori Beograda.

Kada je reč o tom segmentu Sporazuma o otvorenom nebu, "najproblematičniji je Zakon o vazdušnom saobraćaju, koji je na snazi od 1998. godine", a koji je "u mnogome prevazidjen i nije adekvatan", rekao je on u PKB, gde je održan skupu o efektima primene tog sporazuma i vizne liberalizacije na vazdušni saobraćaj Srbije.

"Ministarstvo za infrastrukturu upravo završava verziju novog zakona i verujem da će u narednih par meseci zakon proći vladinu proceduru i ići na skupštinu", kazao je Starčević, dodajući da će Srbija, kada taj segment bude završen, imati 90 odsto uskladjenosti sa evropskim propisima.

Nakon toga ostaju samo još neki tehnički detalji, naveo je Starčević, dodajući da će, ukoliko zakon bude usvojen u sledeća dva do tri meseca, biti potrebno najviše šest meseci za punu primenu evropskih tehničko-tehnoloških propisa.

Komercijalna strana sporazuma, koja je vezana za vazduhoplovne dozvole, nastup na tržištu i osnivanje kompanija, u potpunosti je primenjena u Srbiji, jer " u ovom trenutku svaka evropska kompanija koja aplicira da leti za Beograd ili iz Beograda, dobija dozvolu bez ikakvih problema", istakao je Starčević.

On je ukazao da svakodnevno stižu najave dolaska nekih novih kompanija, ali nije želeo da precizira o kojim se avio-prevoznicima radi, pre nego što im se odobri letenje i one to zvanično objave.

"Srpski aerodromi kako u Beogradu, tako i Nišu su potpuno otvoreni i njihova ponuda je mnogo bolja nego što je bila ranije", naglasio je Starčević, dodajući da su i avionske karte jeftinije.

Komentarišući trenutnu situaciju u kojoj je srpski nacionalni avioprevoznik "Jat ervejz", Starčević je kazao da je ona "svakako teška", jer postoji pritisak stranih aviokompanija koje osvajaju interesantno i još neosvojeno tržište Srbije.

"Suština je da 'Jat' mora da opstane na ovaj ili onaj način, kao 'Jat' ili neka druga kompanija, i mislim da će to i da se desi", kazao je Starčević, ocenjući da bi "Jat ervejz" imao mnogo veću vrednost nego sada da je prodat ranije, kao i da će "sutra imati manju vrednost nego danas".

"Jat ervejz' treba što pre udomiti, na ovaj ili onaj način, jer sam jednostavno neće moći da opstane", zaključio je Starčević.

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.