Izvor: B92, 19.Jun.2008, 04:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ola Urstad: Pomak u medijima
Beograd -- Ambasador OEBS-a u Beogradu Hans Ola Urstad ocenio je da su mediji u Srbiji posle 2000. godine napravili izuzetan pomak, ali da još mora dosta toga da se uradi.
On je naveo da treba još mnogo uraditi da bi se stvorila atmosfera u kojoj svi mogu da izveštavaju bez pritisaka, precizno i istinito. Urstad je, na regionalnoj konferenciji SEEMO "Mediji, marketing i biznis", koja je organizovana u saradnji sa OEBS-om, rekao da je Srbija donela niz zakona iz medijske oblasti.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
Međutim, kako je rekao, nedostaje zakonodavstvo u vezi sa transparentnošću medijskog vlasništva i mehanizmi za sprovođenje usvojenih zakona.
Prema njegovim rečima, bitno je adekvatno primenjivati Zakon o oglašavanju, imajući na umu da lokalni, regionalni i državni mediji, treba da imaju mogućnost podjednakog pristupa oglašavanju.
Govoreći o prilikama u regionu, Urstad je rekao da je za očuvanje i proširenje slobode od vitalnog značaja da se uvedu visoki standardi medijskog marketinga i medijskog poslovanja.
Urstad je rekao da je zdrav biznis jedan od osnova nezavisnog novinarstva, navodeći da samo ekonomski održivi i nezavisni mediji mogu da izbegnu politički pritisak.
Urstad je rekao da će OEBS nastaviti da pruža podršku razvoju pluralističkog medijskog okruženja u Srbiji, u skladu sa najboljim međunarodnim standardima i praksom.
Predstavnik misije OEBS-a u Srbiji Dragana Nikolić-Solomon rekla je da je sloboda medija kao kiseonik slobodnog društva, jer građanin ima pravo da bude informisan i da donosi sopstvene odluke.
Ona je rekla da je poruka ovog skupa da je medijsko tržište važno u finansijskom smislu, ali da je u novinarstvu kvalitet i dalje ključna reč, jer je u medijskoj oblasti daleko važnije praviti kvalitetan proizvod nego ostvarivati veliki profit.