OTKRIVAMO Šta je zajedničko izborima u SAD i Srbiji? Američki Šešelj, Vučić i Borko

Izvor: Blic, 13.Mar.2016, 23:56   (ažurirano 02.Apr.2020.)

OTKRIVAMO Šta je zajedničko izborima u SAD i Srbiji? Američki Šešelj, Vučić i Borko

Beograd Političari iz Srbije i Sjedinjenih Američkih Država tokom predizbornih kampanja kradu jedni drugima ideje, dele iste savetnike, slogane, skidaju manire...

Američki „Rolingstoun“ objavio je tekst u kojem poredi najozbiljnijeg kandidata u Republikanskoj partiji za predsednika SAD Donalda Trampa i lidera SRS Vojislava Šešelja.

Naglašavajući da Tramp i Šešelj „pripadaju globalnom plemenu ostrašćenih nacionalista i rasista“, ovaj list navodi da >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << se u najvećem broju slučajeva njihovi stavovi podudaraju. I jedan i drugi imaju „po milion neprijatelja“.

Šešeljevi su, kako navodi list, Hrvati i NATO, Tramp se ustremio ozbiljno na Meksikance i migrante.

U osnovi svega što govore i rade jeste nasilje.

Tako „Rolingstoun“ podseća na jednu neformalnu izjavu lidera radikala da su „njegovi ljudi našli novi način ubijanja neprijatelja tako što im vrat prerezuju rđavim kašikama za cipele da se na autopsiji ne zna od čega su žrtve umrle“.

U isti kontekst stavljaju izjavu Trampa da bi metke trebalo umočiti u svinjsku krv i time ubijati muslimane. Nije Amerikancima promaklo ni da je Šešelj pozvao Amerikance srpskog porekla, kojih u SAD ima oko milion, da glasaju za Trampa.

Kako je „Blic“ već pisao, premijera Srbije i lidera SNS Aleksandra Vučića i demokratu Bernija Sandersa savetuje isti marketinški stručnjak - Ted Divajn.

Zanimljivo je da je Divajn u aktuelnoj Sandersovoj kampanji iskoristio isti slogan koji je Vučić imao dve godine ranije.

Poruka „A Future to Believe in“, koja je istaknuta na skupovima podrške demokratskom kandidatu za predsednika Amerike skoro je istovetna nazivu liste „Aleksandar Vučić - Budućnost u koju verujemo“ iz 2014.

Ni ideja za logo Levice Srbije, može se reći, nije originalna.

Borislav Stefanović je ideju, ako ne i ceo logotip, pozajmio od Teda Kruza, još jednog američkog predsedničkog kandidata iz redova republikanaca. Baklja mu je logotip kampanje, baš kao i Stefanovićevog pokreta.

Podesta grupa

Američko-srpske veze ne važe samo za svet politike već i za biznis. „Blic“ je pisao da je šef izbornog štaba Hilari Klinton - Džon Podesta, osnivač uticajne lobističke kuće „Podesta grupa“, koja istovremeno radi i za vlasnika „Delte“ Miroslava Miškovića.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.