Izvor: Blic, 10.Jan.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nezadovoljni ne znaju kome da daju glas

Nezadovoljni ne znaju kome da daju glas

Nezadovoljstvo standardom, skupoćom, malim primanjima, problem nezaposlenosti, kao i loša politička ponuda i nedostatak poverenja u političare, osnovni su razlozi zbog kojih skoro milion i po građana Srbije ni desetak dana pred izbore nije odlučilo da li će izaći na izbore i kome će pokloniti poverenje.

Istraživanje CeSID pokazuje da se skoro polovina neodlučnih birača najčešće susreće sa problemima niskog standarda >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << i skupoće, nezaposlenosti, kao i straha od gubitka radnog mesta, što ukazuje na to da ih stranke u dosadašnjem radu nisu uverile da imaju ključ za rešenje tih problema.

Neodlučni takođe brinu da li će imati dovoljno novca za lečenje u slučaju bolesti, kako će im živeti deca, dok najmanje razmišljaju o školovanju potomstva i porodičnim problemima. Rezultati istraživanja takođe pokazuju da su najneodlučniji da 21. januara izađu na biračka mesta građani Srbije stariji od 60 godina, ali kako ističe Marko Blagojević, programski direktor CeSID, veliki problem je i to što malo motiva za glasanje imaju i mladi ljudi koji će imati najviše štete ili koristi od rezultata buduće vlade. On, međutim, kaže da je, iako su stranačke kampanje u većoj meri fokusirane na birače, neizvesno koliko mogu da utiču na neopredeljene da izađu na izbore.

- Novu podršku stranke mogu da crpe samo od glasača koji osećaju bliskost sa tom partijom, a uspeh na izborima zavisiće od toga u kojoj meri se stranka obraća potencijalnim biračima, i to najviše onima koji ne znaju da li će izaći na izbore, ali, ukoliko izađu, glasaće za određenu stranku i onima koji se nazivaju plitka podrška i ne znaju da li će izaći na izbore, niti znaju za koga će glasati, ali im je najbliža određena stranka - kaže Blagojević. Kako ističe, sve veće stranke u kampanjama su se okrenule mladima kao važnom delu populacije neodlučnih.

On ocenjuje da su se mladima u najvećoj meri okrenule DS, SRS, LDP, ali da ni ostale stranke u tome ne zaostaju mnogo. U periodu od prethodnih izbora do predstojećih, pravo glasa steklo je oko 240.000 mladih i oni bi, tvrdi Blagojević, mogli da obezbede 17 ili 18 mandata u parlamentu i da dovedu do ozbiljnih društvenih promena. Ali, kako kaže, istraživanja su pokazala da nešto manje od 50 odsto tog dela glasačkog tela želi da izađe na izbore.

I. Cvetković 'Sa tobom ima smisla'

U pokušaju da motiviše neodlučne birače da glasaju, CeSID je započeo kampanju 'Sa tobom ima smisla'. 'Kampanja CeSID pokušava da motiviše neodlučne glasače da razmišljaju o tome da izađu na izbore, a drugi korak treba da naprave stranke i motivišu birače da se odluče za koga da glasaju', zaključio je Blagojević. Kako pridobiti neodlučne? Suzana Grubješić, G17 plus

Najbolji način je direktan kontakt sa građanima. Posebnu pažnju posvećujemo mladima, i tome kakav je podsticaj mladima potreban i kako država može da im pomogne da bi živeli bolje. Srđan Srećković, SPO

Ciljamo na birače koji su bili najveći protivnici režima do 2000. godine, a koji su razočarani tempom izgradnje moderne Srbije. Takođe, naša ciljna grupa su i mladi koji žele da žive normalno. Marko Karadžić, LDP

Svi moraju da uzmu stvar u svoje ruke. Luksuz je da ne izađemo na izbore i zato građanima širom Srbije pokušavamo da ukažemo na to da rešavanje problema i vlast leže u našim rukama. Dragan Šutanovac, DS

Mnogo mladih je neopredeljeno, a veliki broj su i apstinenti. Zbog toga, na terenu vodimo kampanju 'Gde si ti?' koja za cilj ima da motiviše mlade da izađu i glasaju jer se radi o njihovoj budućnosti. Žarko Obradović, SPS

Obraćamo se mladima, nezaposlenima, penzionerima, herojima odbrane, sa pozivom da dignu glavu jer je vreme da zaustavimo propadanje Srbije. Podsećamo šta nudimo za dobrobit Srbije i bolji život. Aleksandar Vučić, SRS

Radikali žele poverenje svih građana Srbije, svih društvenih grupa. Svima pokušavamo da priđemo specijalnim porukama namenjenim posebno penzionerima, posebno mladima... Andreja Mladenović, DSS

Način na koji nameravamo da privučemo birače koji naginju ka apstinenciji je interna stvar i strateški deo kampanje. Glasači će pokloniti poverenje na osnovu kampanje, poruka i koncepcije nastupa.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.