Neredovno servisiranje najčešći uzrok kvara bojlera

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 02.Okt.2020, 14:40

Neredovno servisiranje najčešći uzrok kvara bojlera

Redovno servisiranje sigurnosnih ventila na bojlerima glavni je razlog zašto ne dolazi do neželjenih posledica, pa i eksplozija. U Kikindi je voda meka, nema kamenca u velikim količinama, pa nema ni začepljenja, a praksa pokazuje da stanovnici na severu Banata kupuju skuplje, odnosno kvalitetnije bojlere. Do kvara na bojlerima dolazi isključivo usled neredovnog servisiranja.

Bojler – uređaj koji, ako se ne servisira redovno, može da napravi veliki problem, pa i izazove >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << ogromnu štetu u domaćinstvu kada eksplodira. A to se dešava ako se pokvari sigurnosni ventil. Za razliku od drugih gradova, u Kikindi je voda meka, kamenca nema u velikim količinama, pa nema ni začepljenja, ali je kontrola obavezna.

"Taj sigurnosni ventil od godina starosti ili neservisiranja se kvari, dolazi do velikih havarija kada on ne reaguje i ne može da ispusti višak vode prilikom zagrevanja, kako bi se sistem rasteretio, odnosno bojler i kako ne bi došlo do eksplozije. Ako je on u kvaru, stvaraće veći pritisak prilikom zagrevanja i dolazi do raspada, a upravo puca na slabijim delovima i tada dolazi do eksplozije", kaže Miloš Krnić, serviser uređaja.

Nije redak slučaj eksplozije bojlera, a dosadašnji slučajevi pokazuju da su to uglavnom trošni i stariji uređaji koji nisu redovno servisirani. Najvažnija stvar na električnom bojleru je sigurnosni nepovratni ventil koji predstavlja najvažniju stvar kada se radi o bezbednosti u kupatilu. Preporuka struke je da se svake godine obilazi i proverava, a da se servisira svake treće godine, kako bi se izbegle nepoželjne posledice. Kikinđani, bar tako pokazuje praksa, kupuju skuplje i kvalitetnije kotlove i bojlere, upravo iz razloga da bi bili sigurni, a i reklamacija gotovo da nema.

"Reklamacija ima, ali ne u velikom broju, uglavnom su to reklamacije gde se ne radi redovan servis bojlera, kada ljudi zaborave na servis po 15 godina i onda im se pokvari bojler. Uglavnom kotlovi koji se redovno servisraju nemaju nikakvih problema", dodaje Dragana Krnić, vlasnica "Barande".

Postoje dve cevi, jedna za toplu, a druga za hladnu vodu. Nekada su u bojlerima one pravljene od metala, a u poslednje vreme uglavnom proizvođači te cevi prave od plastike. Kada se ugreje voda vrlo često dolazi do njihovog otapanja, a krhotine znaju da zapuše sigurnosni ventil koji najčešće bude i okidač. Zato je, pre svake kupovine, obavezna provera.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.