Lobiranje za promenu imidža

Izvor: Politika, 13.Dec.2006, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Lobiranje za promenu imidža

Kampanja pod sloganom "Nova Srbija" usmerena prvenstveno ka ljudima koji donose odluke i utiču na javno mnjenje u SAD

U Vladu Srbije juče je stigao paket iz SAD sa prošlonedeljnim brojevima nekih od najuticajnijih američkih novina u kojima se nalaze oglasi o Srbiji koje je vlada platila iz republičkog budžeta.

Paket je poslala lobistička agencija "Barbur, Grifit i Rodžers"(BGR), koju je nedavno angažovala republička vlada da bi pomogla u promeni imidža naše >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << zemlje u Americi.

Oglasi pod naslovom "Nova Srbija" objavljeni su tokom prošle nedelje u više od deset uglednih američkih listova, među kojima su najpoznatiji "Vašington post" (izlazi u tiražu od oko 656.000 primeraka), "Vašington tajms" (103.000), "Volstrit džurnal" (71.000).

Srbija se u ovim oglasima (na celoj ili na pola strane) pojavila kao država koja je donela nov ustav po najvišim demokratskim standardima, koja je stabilna demokratska država sa najvišim nivoom stranih investicija u regionu u ovoj godini, država od čije stabilnosti zavisi stabilnost celog regiona.

– Cilj je upravo bio da Srbija pokaže da je jedna ozbiljna demokratska država od koje zavisi stabilnost regiona i sudeći po izveštajima agencije BGR, to se i uspelo – efekti ove kampanje su odlični. Svi oni koji odlučuju i koji je trebalo da vide ovu kampanju – videli su je – ističe Dejan Mihajlov, generalni sekretar Vlade Srbije, ukazujući da se "verovatno na neki mali način može i ovako uticati na neke stavove i biti prisutan u onim centrima u kojima se donose najvažnije odluke za našu državu".

Reč je o prvoj ovakvoj kampanji Srbije bilo gde u Evropi i svetu, kaže Dejan Mihajlov, dodajući da su to druge države u regionu uradile mnogo ranije.

Agencija BGR, koju je vlada angažovala pre nekoliko meseci, predložila je ovu kampanju, smatrajući da će imati dobre efekte ako se sprovede u prvoj radnoj nedelji posle Dana zahvalnosti, kada inače na posao u Kongres dolaze i novi kongresmeni, izabrani na nedavno održanim parlamentarnim izborima. Kampanja je bila usmerena prvenstveno ka ljudima koji donose odluke u SAD (takozvanim "disižn mejkerima" i "opinion mejkerima").

"Vlada Srbije je prihvatila predlog, smatrajući da je obaveza države da se učini sve što se može da se promocija Srbije uradi na drugi način i da se njeni stavovi predstave na drugačiji način, pogotovo što je sada u SAD aktuelna priča o rešenju za Kosovo i Metohiju", kaže Dejan Mihajlov za "Politiku".

Cena oglasa, zajedno sa onima koji su postavljeni i na nekim Internet-sajtovima, a koji predstavljaju Srbiju u boljem svetlu od onog koje je preovladavalo u američkim medijima u prethodnom periodu, iznosi trista hiljada dolara.

Lobistička agencija "Barbur, Grifit i Rodžers", inače, svakodnevno je angažovana na zastupanju interesa države Srbije u Beloj kući i Kongresu, a izveštaje o tome šta i kako radi šalje Vladi Srbije jednom mesečno. Ugovor važi od 28. jula 2006. do 31. januara 2009. godine i vredan je 1,8 miliona dolara (60.000 dolara mesečno).

B. Baković

[objavljeno: 13.12.2006.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.