Izvor: B92, 25.Jun.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako posluju Železnice

Beograd -- Inženjeri Železnica upozoravaju da teretne kompozicije nikada nisu bile u lošijem stanju. Ministar kaže da Železnice odlično posluju.

Železnice Srbije će ove godine dobiti najviše novca iz budžeta u svojoj istoriji. Iako u budžetu piše da su ta sredstva pomoć, ministar Velimir Ilić tvrdi da je u pitanju mnogo manje novca za subvencije, odnosno samo za plate zaposlenih. Ilić je pohvalio i rad direktora Milanka Šarančića i tako odgovorio na najnovije >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << optužbe inženjera Železnica Srbije.

Železnice Srbije će ove godine dobiti oko 10,6 milijardi dinara, što je tri puta više nego što je namenjeno za Bezbednosno-informativnu agenciju ili Narodnu skupštinu.

Svakog meseca građani Srbije odvajaće za pomoć Železnici 11 miliona evra, što je ukupno 10,6 milijardi dinara godišnje, koliko je predviđeno novim budžetom. Ova pomoć namenjena je javnom preduzeću od kojeg se, inače, očekuje da se samo izdržava.

Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić kaže da građani ne treba da brinu kako će se novac trošiti, iako je B92 tokom prošle i ove godine izveštavao o mnogim nezakonitim nabavkama u tom javnom preduzeću.

"To nije novac za Železnice, to su subvecije koje se daju Železnicama svake godine u budžetu. I mi svake godine, po projektu restrukturiranja javnih preduzeća, smanjujemo. Prethodnih godina je bilo osam milijardi, to su subvencije za plate, a sada je sedam milijardi i nešto jer se broj zaposlenih smanjio", kaže ministar Ilić.

Ministrovo objašnjenje da sada treba verovati direktoru Šarančiću jer novac ide za plate, ipak ostavlja mogućnost da se istražuje kako će direktor raspolagati ostatkom novca od tri milijarde dinara, koliko godišnje dobijaju i Skupština i BIA.

150 stručnjaka iz Društva inženjera železničkog saobraćaja Srbije upozorilo je već na teško stanje u kojem se nalaze Železnice.

Jedan od njih, dugogodišnji radnik tog preduzeća, Nenad Kecman, tvrdi da je za tri godine smanjen broj putnika i prevezene robe, a da će uskoro ostati i bez osnovnih sredstava za rad.

"Samo smo prošle godine odbili oko 180.000 zahteva za prevoz, kad se to preračuna, to je gubitak od 25 miliona evra. Nije bilo dovoljno teretnih kola. Recimo, za tri godine je značajno smanjen broj terenih kola, oko 16 odsto", kaže Nenad Kecman.

Za propast Železnica Kecman optužuje direktora Milanka Šarnčića, koji, kako tvrdi, za ljude od poverenja postavlja samo članove Nove Srbije.

U pres-službi tog preduzeća rečeno je za B92 da direktor ne može da odgovara na pitanja jer je na službenom putu. U saopštenju koje je dostavljeno redakciji B92 piše da su Železnice prošle godine zabeležile gubitak od oko 7,2 milijarde dinara, ali i 39 odsto više od planiranih prihoda.

Oni tvrde i da lošu sliku o Železnicama stvaraju ljudi koji nisu stručni za finansijsku oblast.

Kao i posle afere sa kupovinom švedskih lokomotiva od firme koja prodaje garderobu, ali i pokušaja da kupi državni stan, ministar Ilić i od najnovijih kritika brani svog stranačkog kolegu Šarančića.

"Železnica u poslednjih 10-15 godina nikad nije u boljem položaju, po pokazateljima koji su relevantni, i to samo zlonamerni kažu. Dokaz tome je, evo, da tri godine nije bio nikakav štrajk na železnici, a prethodnih godina bio je štrajk, nema, svakog meseca. Prema tome, evo tri i po godine nismo imali nijedan štrajk, nijednu nesuglasicu sa sindikatima, sve funkcioniše, Železnica nikada nije ostvarivala veće prihode nego ove godine", rekao je Ilić.

Ipak, Društvo inženjera železničkog saobraćaja ne odustaje od svojih namera. Oni su poslali pismo Vladi Srbije, u kojem zahtevaju da na javnom konkursu za direktora i menadžment tog preduzeća izabere kadrove po stručnosti, a ne po stranačkoj pripadnosti.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.