Kako ostati ljubazan u užurbanoj i stresnoj svakodnevici

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 10.Jan.2020, 20:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako ostati ljubazan u užurbanoj i stresnoj svakodnevici

Deo slobodnog vremena koristimo za nabavku potrepština. Kupovina je za jedne obaveza, za druge zadovoljstvo, a mi smo popričali i sa kupcima i sa trgovcima o tome kako vide sebe i druge u situacijama kada nešto traže, odnosno prodaju.

Kako u užurbanoj i stresnoj svakodnevici ostati ljubazan prema onima koje ne poznajemo, a koji nam nude usluge, robu ili novac, za Novosađane je pitanje na koje ne postoji univerzalan odgovor, posebno iz perspektive kupaca.

"U nekim >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << prodavnicama zameram veliku nametljivost prodavca, znači mora da bude neka sredina, ne sme da ignoriše kupca, a ne sme da bude ni suviše nametljiv".

"Sniženja nisu realna, prodavci su različiti, neki su preterano ljubazni, a neki ne obraćaju pažnju na kupce", kažu kupci.

"Ljudi gledaju da što više novca uzmu, a što manje lepih stvari da dobijete. Ne zameram im ništa, mislim da poboljšani i kvalitet usluge i ljubaznost i svega".

Sa druge strane pulta, i dalje važi nepisano pravilo da je kupac uvek u pravu, kao i da dobar trgovac ume da prepozna njegov karakter i želje u trenutku kada kroči u prodavnicu. Takva kupovina je uvek na obostrano zadovoljstvo, kažu u jednoj novosadskoj mesari.

"S naše strane profesionalne, izlazimo ljudima maksimalno u susret", kaže Jovan Stevanov, mesar i prodavac.

Pri kupovini hrane potrošači najviše obraćaju pažnju na rok trajanja, ili preporuku trgovca od poverenja, a kada je u pitanju nabavka odeće ili obuće, veruju u sniženja, ali ona, kako smo saznali, im nisu presudna za kupovinu.

"Za ove praznike je bilo karakteristično i to da su ljudi prilično u velikoj meri tražili i nove kolekcije, koje po pravilu nisu na popustu. Mi smo u toku prošle godine radili jedno detaljno i opsežno istraživanje, anketiranje naših posetilaca, došli smo do izuzetno zanimljivog rezultata da preko 62% naših posetilaca o ponudi samog tržnog centra se interesuje preko interneta, tj. svog mobilnog telefona", kaže Boris Stevović, direktor tržnog centra.

Kako da se zaštite u slučaju kada za novac nisu dobili odgovarajuću robu ili uslugu, pitanje je na koje sve više potrošača zna odgovor, zahvaljujući čemu se reklamacije brže rešavaju, navode u Asocijaciji potrošača Srbije. Ipak, nepredviđene situacije na relaciji kupac-trgovac nisu retka pojava.

"Baš nedavno smo dobili jednu može se reći zanimljivu pritužbu potrošača, koja se odnosi na električnu džezvu. Potrošač je pokušao trgovcu normalno da izjavi reklamaciju, da objasni o čemu se radi. Ali zašto je ova reklamacija zanimljiva, a ovo je ujedno apel trgovcima da se ne postavljaju tako prema potrošačima, pa zato što su bili veoma agresivni. Prvo su pustili potrošača dugo da čeka, a onda mu usmeno objasnili da sigurno ne zna da koristi džezvu, da ne zna da sipa kafu, a možda ni vodu", kaže Jovanka Nikolić, Asocijacija potrošača Srbije.

Bez obzira na sve, ne treba zaboraviti da svaki trgovac u slobodno vreme, ili na kraju napornog radnog dana, postaje kupac, a svaki potrošač ljubaznošću i ponašanjem može uticati na to da priča o kupovini, kao antistres terapiji, ne bude samo mit, već istina za obe strane u razmeni novca i usluga.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.