Kafom do glasača na Voždovcu

Izvor: Politika, 20.Nov.2009, 23:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kafom do glasača na Voždovcu

Uoči predstojećih izbora na beogradskoj opštini stranke građanima poklanjaju naočare, kreče zgrade, asfaltiraju ulice…

Žitelje pojedinih delova Voždovca posetile su ovih dana ljubazne komšije donoseći im na poklon pakovanje kafe. Stariji žitelji i deca koji žive u Jajincima mogli su besplatno da obave pregled očiju i da, ukoliko su im naočare potrebne, dobiju, takođe besplatno, odgovarajući okvir. Trotoari i parkovi koji se godinama nisu sređivali puni su radnika >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << koji užurbano završavaju posao, a zgrade su čistije nego ikada. Stranke koje učestvuju na lokalnim izborima na Voždovcu pokušavaju ovih dana da na što originalniji način „namame” žitelje ovog dela Beograda da izađu na birališta 6. decembra.

Član Predsedništva SNS-a Nebojša Stefanović, kaže da je njegova stranka odlučila da vodi kampanju od vrata do vrata te da je normalno i po srpskim običajima kada nekome prvi put dođete u kuću da mu donesete i neki skroman poklon.

To, kako kaže, ne može da se smatra pokušajem kupovine birača.

– Sto grama kafe ne košta bogzna koliko. Kao stranka koja je pobedila na izborima na Voždovcu nemamo potrebu da se biračima dodvoravamo ni na koji drugi način osim onim što je najkvalitetnije, a to je naš program i ljudi koji predstavljaju našu listu – kaže Stefanović.

To što su najstarijim i najmlađim žiteljima Jajinaca delili naočare on objašnjava kao simboličan gest prema stanovnicima jednog dela Voždovca koji godinama imaju problema sa ostvarivanjem zdravstvene zaštite, jer im dom zdravlja radi samo pre podne. Penzioneri i deca, ističe Stefanović, poklon su dobili od lekara, članova SNS-a.

Na pitanje koliko nameravaju da potroše u ovoj kampanji, zamenik predsednika SNS-a Aleksandar Vučić kaže da će taj podatak imati tek za dve-tri nedelje.

– Pravo je pitanje od čijih para Demokratska stranka vodi kampanju. Privremeni organ opštine Voždovac plaća kandidatu DS-a Branku Arsenijeviću pisma koja šalje učenicima i roditeljima. Napravićemo uporednu analizu koliko su SPS i DS potrošili para Beograđana na svoju kampanju – kaže Vučić.

Odgovarajući na kritike da se radi samo u vreme predizborne kampanje Branko Arsenijević, predsednik privremenog veća opštine Voždovac i kandidat DS-a za predsednika opštine, kaže da je potpuno normalno da stranka koja je dobila poverenje birača i koja je u vlasti u gradu upravlja resursima koje je dobila.

– To nema veze sa kampanjom, to je redovan ritam radova. Mi nemamo nameru da delimo bilo šta. Naša želja je da od birača čujemo šta im je važno za svakodnevni život. DS koji upravlja opštinom raspolaže određenim resursima. Oni se mogu koristiti na način na koji stranka misli da je potrebno ili na način za koji građani misle da je najbolji. Mi smo akcije u kojima smo razgovarali sa građanima o njihovim potrebama vodili i u ’mirnodopskom’ periodu kada nije bilo kampanja – naglašava Arsenijević.

Na pitanje da li su slali pisma građanima, on odgovara da jesu i da je sve plaćeno isključivo novcem stranke.

Stranka G 17 plus pronašla je zanimljiv način da animira birače da glasaju za njih. U naselju Medaković kandidati ove partije dužni su da sami okreče ulaz u zgradi u kojoj stanuju i objasne da će se kao predstavnici G17 plus truditi da ubuduće sve zgrade tako izgledaju.

Potpredsednik beogradskog odbora G17 plus Simo Vuković kaže da će potrošiti samo onoliko novca koliko dobiju iz budžeta i „ni dinar više”.

„Mi idemo direktno na vrata, a svaki naš kandidat dobio je zadatak da u toku kampanje reši neki lokalni problem i da se na taj način predstavi građanima, a ne da im samo obećava”, kaže Vuković.

Na pitanje kako komentariše optužbe opozicije da kampanju vode o trošku građana, on tvrdi da G17 plus ne koristi sredstva javnih preduzeća te da svaki dinar koji upotrebe za kampanju može da se proveri.

„Građani su zgađeni i strankama i kampanjama što je opasno za jedno demokratsko društvo. Naša ideja bila je da povratimo poverenje građana i da imaju neke koristi od izbora. Za početak smo rekli da nećemo da lepimo plakate, bar da ljudima ne prljamo okolinu”, kaže Vuković.

U Srpskoj radikalnoj stranci tvrde da oni imaju najskromniju kampanju. Jedino što oni dele na svojim štandovima, kako kaže Bojan Mladenović, kandidat SRS-a za predsednika opštine Voždovac, jesu specijalno izdanje „Velike Srbije”, koje je posvećeno Voždovcu, olovke, notesi, upaljači, blokčići. On ne zna koliko će ih tačno koštati kampanja, ali kao dokaz koliko štede navodi i to što su jedina stranka koja nema bilborde.

Sitnim poklonima ne mogu se potkupiti simpatizeri protivničke stranke, kaže Zoran Lučić, izvršni direktor Cesida. Zato, kaže, partije ovakve akcije po pravilu organizuju u sredinama gde imaju najveći broj simpatizera, a cilj im je da one koji su za njih, a možda ne žele da glasaju, namame na biralište.

„Vlast je mnogo slatka i stranke su na sve spremne. Pitanje je samo koliko će stranke zaista imati koristi od svega toga. Čoveka koji je za LDP ne možete poklonom potkupiti da glasa za SRS ili obrnuto”, objašnjava Lučić i dodaje da ovakav vid kampanje nije specifičan samo za Srbiju već da je to metod koji koriste partije i u drugim državama.

J. Cerovina

[objavljeno: 21/11/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.