INTERVJU Zorana Mihajlović za “BKTVNews”: Počinjemo gradnju 20.000 jeftinih stanova, istog kvaliteta kao i skupi 

Izvor: BKTV News, 31.Dec.2017, 12:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

INTERVJU Zorana Mihajlović za “BKTVNews”: Počinjemo gradnju 20.000 jeftinih stanova, istog kvaliteta kao i skupi 

Volela bih da žena vodi prestonicu, ali me mesto gradonačelnice ne zanima jer imam još toga da završim u Vladi", poručuje u novogodišnjem intervjuu za BKTVNews potpredsednica Vlade.

Potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović u novogodišnjem intervjuu za "BKTVNews" najavila je da će prioriteti Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u 2018. godini biti modernizacija brze pruge Bеograd – Budimpеšta i gradnja "Auto-puta mira" od Niša do Prištine. >> Pročitaj celu vest na sajtu BKTV News << Izjavila je da ne radi "ispod žita", da Šešelju ne smeta njena pudrijera nego što govori istinu, da bi volela da žena vodi prestonicu, ali da neće biti gradonačelnica i najavila najvažniju vest u Srbiji, a to je izgradnja dva miliona stambenih kvadrata, koji će koštati 500, 600 evra, ali će po kvalitetu biti kao i skupi stanovi.

Foto: Arhiva/Ministarstvo

Budžet vašeg Ministarstva za sledeću godinu biće veći za milijardu i po dinara. Šta planirate sa tim novcem? Šta su prioriteti Ministarstva za sledeću godinu?

Prioriteti Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za 2018. godinu, sa usvojenim budžetom od 79,95 milijardi dinara, su projekti koji će povеzati Srbiju sa rеgionom i Evropom i nastavak rеformi u cilju unaprеđеnja poslovnog ambijеnta.

Konkretno, jedan od prioriteta je modernizacija brze pruge Bеograd – Budimpеšta za brzine do 200 km na sat. Radovi su već počeli na dve deonice od Beograda do Novog Sada gdе radovе izvodе kinеskе i ruskе kompanijе zajеdno sa domaćim podizvođačima. Plan jе da sе za dvе godinе od Bеograda do Novog Sada vozom stižе za oko pola sata što jе nе samo bržе, nеgo i bеzbеdnijе od automobila. U 2018. planiramo i zaključivanje komеrcijalnog ugovora za trеću dеonicu, od Novog Sada do Suboticе”.

Dalje, prioritet je početak gradnje autoputa od Niša do Prištine, takozvani “auto-put mira” i počinjemo sa radovima na deonici od od Niša do Pločnika. Radićemo i na modernizaciji i elektrifikacije pruge od Niša do Dimitrovgrada, jedine deonice pruge Koridora 10 koja nije elektrifikvoana. I naravno, jedan od najvećih proioreteta u 2018. je i rеforma katastra koja treba da dovede do mnogo lakšeg i bržeg upisa imovine u katastar. Ova reforma će omogućiti i dalji naprеdak Srbijе na Duing biznis listi.

To nije sve. Ulagaćemo novac i u završetak gradne Koridora 10 i nastavak radova na Korirodu 11 ka Crnoj Gori, u obilaznicu oko Beograda, fabrike za prečišćavanje vode u Užicu i drugim gradovima, prugu Radinac – Smederevo - nova luka na Dunavu, nastavak gradnje Ipsolon kraka kod Subotice, završetak autoputa od Kragujevca do Batočine, obnovu stanova u Kraljevu i prokjekte koje radimo zajedno sa AP Vojvodine.

Jedan od značajnih projekata koji je najavljen za sledeću godinu je i gradnja jeftinih stanova za pripadnike vojske, policije i zaposlenim u službama bezbednosti. Kada će početi gradnja stanova, gde i po kojoj ceni će se oni prodavati?

Ovo je jedan od najvećih i najznačajnih projekata Vlade u sledećoj godini, a inicijator je predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Nije ovde samo reč o gradnji stanova, već upošljvanju kompletne građevinske industrije i otvaranju novih radnih mesta. Ali i konkretan pokazatelj kako Srbije brine o onima koji svojim životima brane našu zemlju i građane.

Sledeće godine počinjemo gradnju dva miliona stambenih kvadrata, ili više od 20.000 stanova po ceni jeftinih stanova, ali koji će po kvalitetu gradnje biti kao i oni skupi. Stanove za pripadnike vojske, policije i radnika u službama bezbednosti gradićemo u šest gradova u Srbiji: Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu, Kraljevu i Vranju. Ideja je kvadrat ovih stanova košta između 500 i 600 evra u zavisnosti od lokacije. Opštine su već odredile lokacije na kojima će se graditi ovi stanovi, na kojima treba da se izgradi komunalna infrastruktura. A ako sve bude kako smo planirali u prvoj polovini 2018. godini možemo da krenemo u gradnju oko 40.000 kvadrata na nekoliko lokacija u Srbiji.

 Foto: TANJUG / RADE PRELIĆ

Da pređemo na političke teme, ali na drugačiji način... Imali ste prepirku sa Tomislavom Nikolićem, Ivicom Dačićem, za aferu „stan ministra Vulina“ ste jasno rekli da nadležni treba da ispitaju slučaj, imate i različite stavove sa ministrom Đorđevićem, podneli ste krivičnu prijavu protiv Milutina Mrkonjića... Reklo bi se da se muškarci plaše vaše ženske jačine. Kako se vi, kao žena nosite sa muškarcima, u čiji rad očigledno ne verujete previše?

Nemam problem da se, kako kažete, nosim sa bilo kim u slučaju kada mislim da sam u pravu i da zastupam ispravan stav. S druge strane, ne verujem da se muškarci plaše ni moje snage, ni mene kao žene, već možda nisu navikli da neko ima drugačije argumente od njihovih. Ako polako i pažljivo analizirate svaki od primera koji ste naveli mislim da ćete doći do ovoga o čemu govorim. Da sam u svakom od njih bila u pravu.

Reagovali ste i na nepravednu izjavu premijerke Ane Brnabić, imali ste i sukob sa predsednicom skupštine Majom Gojković. Znači, nisu vam problem samo muškarci?

Ne delim ljude po polu i nemam problem ni sa kim, ni sa predsednicom Skupštine ni sa premijerkom. I ne svađam se ni sa kim, niti napadam bilo koga, već samo reagujem kada su u pitanju nepravde i neistine. Sve što radim radim u skladu sa politkom Vlade Srbije i ekspozeom. Ne radim “ispod žita”, ili kršeći bilo kakvu koju odluku.

Predsednica ste Kordinacionog tela za rodnu ravnopravnost. Da li je vaš odlučan stav da jasno kažete svoje mišljenje jedini način da se žene izbore za svoje pravo i za svoje mesto?

Ako jasno i glasno ne kažete svoje mišljenje niko neće znati da postojite. Ali ono što je takođe potrebno ne samo ženama već svima u Srbiji je novi zakon o rodnoj ravnopravnosti. Više od tri meseca čekam da od ministra rada dobijem konkretne zamerke i predloge rešenja na nacrt Zakona o rodnoj ravnopravnosti na kome smo mi radili u prethodne tri godine. Važno je da Srbija dobija novi, evropski zakon o rodnoj ravnoravnosti koji će ženama, kao realno slabijem polu, dati veća prava, koji će propisati veću ulogu ženama u mestima na kojima se donose odluke, koji će omogućiiti da žene i muškarci budu isto plaćeni za iste poslove koje rade u Srbji, koji će onemogućiti poslodavce da žene ne biraju po njihovim proporcijama i fotografijama, već po znanju i sposobnostima.

Da li je pudrijera, zbog koje vas je prozvao Vojislav Šešelj, najveći problem Skupštine?

Najveći problem parlamenta je otvoreno nasilje kojim pribegavaju pojediji poslanici opozicije, kojim konstatno pokušavaju da izazovu vanredne izbore. Takvo siledžijsko ponašanje u kome prednjači Boško Obradović iz "Dveri", posebno usmereno na žene, zaslužuje najveću moguću osudu javnosti, ali je i to nekako izostalo. Kao da žene iz SNS nemaju pravo na zaštitu samo zato što pripadaju vladajućoj stranci. A što se radikala i političkog penzionera Vojislava Šešelja tiče ne smeta njima moja pudrijera, već što ne ćutim na njihove uvrede. Njih boli istina, a mene ne dotiču Šešeljeva vređanja.

 Foto: TANJUG/ SAVA RADOVANOVIĆ

Očekuju nas beogradski izbori. Kakva je vaša prognoza? I hoće li ponovo žena biti gradonačelnik Beograda?

Prvo da vidimo ko će se pojaviti na izborima u Beogradu, jer vidim da pojedine opozicione stranke beže od izbora u opštinama u kojima ne mogu ni dovoljno potpisa da sakupe, a kamoli da imaju kandidate za odbornike. A imali smo nedavno i lokalne izbore na kojima je SNS osvojila više nego ubedljivu pobedu. U Pećincima smo osvojili 65 odsto glasova više od opozicije, u Negotinu, Mionici i Kostolcu 50 odsto više od drugih, što ipak govoro o raspoloženju građana i snazi SNS.

Kada govorimo o izborima u Beogradu volela bih da žena vodi prestonicu, ali odmah da kažem da me mesto gradonačelnice ne zanima jer imam još toga što treba da završim u Vladi Srbije. Nijedni izbori nisu laki, ali mislim da SNS ima dovoljno rezultata s kojima može da stane pred građane, kao što imamo i planove šta sve treba da se radi u Beogradu narednih godina. Imaćemo svoj Tim za Beograd sastavljen od najboljih stručnjaka za svaku od oblasti funkcionisanja Grada, koji ćemo predstaviti kad izbori budu raspisani. Smatram da Beograd ne može da vodi jedan čovek, već kvalitetan i uigran tim, a SNS ima takve ljude.

Da se vratimo na aktivnosti ministarstva koje Vi vodite. Prošlog meseca ste potpisali ugovor o izgradnji novog auto-puta na Koridoru 11, od Preljine do Požege, vredan 450 miliona evra. Kada će početi radovi i kada će biti završeni?

Na Samitu Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope koji je održan u Budimpešti potpisala sam sa kineskom kompanijom CCCC komercijalni ugovor vredan 450 miliona evra o izgradnji autoputa od Preljine do Požege dužine 30,9 km. U pitanju je tеška dеonica sa puno tunеla i mostova. Ostalo je sada da dogovorimo i ugovor o finansiranju. Ali u međuvredmenu mi završavamo potrebnu dokumеntaciju, krеćеmo u еksproprijaciju i očеkujеm da u maju 2018. vidimo radnikе na gradilištu. Ova deonica biće nastavak već izgrađenog autoputa od Ljiga do Požege, a njegova izgradnja je značajna ne samo zbog povеzivanja sa Crnom Gorom, vеć i što otvara mogućnost da krеnеmo u izgradnju auto-puta ka BiH. Strateški interes Srbije je rеgionalno povеzivanje jеr ćе nam donеti novе invеsticijе i omogućiti bolji protok ljudi i robе nеgo do sada.

Koridor 10 i 11 se grade od 2011. godine. Da napravimo retrospektivu, koliko je kilometara do sada izgrađeno, koliko je novca potrošeno, koliko je firmi bilo angažovano i koliko kilometara još treba da se izgradi?

Da vas ispravim, Koridor 10 ka Bugarskoj i Makedoniji, najznačajnija saobraćajnica u našoj zemlji, gradi se više od 30 godina. Mnogi su pričali i obećavali, ali malo su radili. Mi smo u prethodne tri godine završili veliki deo posla i ostale su najteže deonice od 26 kilometra kroz Grdeličku klisuru, gde je već asfaltirano više od 5 km autoputa koji sam sa predsednikom Aleksandrom Vučićem obišla sredinom decembra. Treba da vidite radnike i po velikoj hladnoći, svaki dan koriste kako bi završili ovaj posao. Prvih dana Nove 2018. pustićemo u saobraćaj još sedam kilometra autoputa na gradnici sa Bugarskom. Očekujem da ćemo 2018. završiti i preostale deonice i da Srbija konačno ima autoput s jednog kraja zemlje na drugi.

Kada govorimo o Koridoru 11, nakon deonice do Požege ostaje ona najteža i najskuplja preko Peštera do granice sa Crnom Gorom koja bi koštala više od milijardu evra. Za to moramo da pronađemo najpovoljniji način finansiranja.

Sa Svetskom bankom ste dogovorili Projekat rehabilitacije 1.100 kilometara puteva, vredan 400 miliona evra. To će, prema vašim rečima biti najveće ulaganje u obnovu regionalnih saobraćajnica u Srbiji. Koliko je to kilometara puteva, i koji pravci su na spisku za obnovu?

Do sada je obnovljeno ukupno 197,5  km regionalnih puteva, a samo u ovoj godini završena je rehabilitacija 120 km puteva u Srbiji. “Putevi Srbije” sledeće godine završavaju deonicu od Kaća do Zrenjanina (24,2 km) i ugovoriće radove za ukupno 163 kilometra. Radiće se deonice Vlasotince - Svođe (12,5 km), Irig - Ruma (15,25 km), Kladovo - Brza Palanka (23,5 km) , Kneževići - Bela Zemlja - Užice (15,2 km), Prijepolje - Sjenica - Medare (13,8 km), Zaječar - Knjaževac (24,2 km), Leskovac jug - Leskovac Bratimilovce (6,1 km), Markovac - Svilajnac (6,2 km), Pančevo - Kovin (5,5 km), kao i rehabitilacija autoputa od ulaska iz Hrvatske kod Batrovaca do Kuzmina. Sledeće godine planira se završetak projektovanja na 418.088 km, a biće u toku projektovanje 444.043 km čiji se završetak očekuje u 2019. godini.

 Foto: TANJUG/ JAROSLAV PAP

Da se vratimo na Koridor 11. Nedavno je vaše Ministarstvo podnelo krivičnu prijavu protiv bivšeg ministra Milutina Mrkonjića. Sporna su 4,5 kilometra puta u čiju osnovu je umesto čvrstog materijala ugrađena glina. Da li je tužilaštvo pokrenulo istragu? Šta je konkretna krivica bivšeg ministra?

Autoput od Uba do Lajkovica dug 12 kilometra, to je onaj čuveni autoput “iz njive u njivu” plaćen je oko 80 miliona evra i to novcem direktno iz budžeta. I za to je u ime Vlade Srbije bio odgovoran tadašnji resorni ministar Milutin Mrkonjić. I onda imamo da se izgrađeni autoput bukvalno raspao dve godine pošto je završen, a da uopšte i nije ni bio u saobraćaju. Imate da izvođači daju garanicju za put vredan 80 miliona evra koja je manja od garancije koju dobijete kad kupujete mašinu za pranje veša! Imate izveštaj Saobraćajnog instituta CIP da je materijal ugrađen u ovaj autoput nekvalitetan i da je u podlozi puta stavljana glina! I sada mi moramo da uložimo najmanje milijardu dinara da faktički ponovo napravimo ovu deonicu. Pa ne može niko da ne bude kriv i zato sam podnela krivičnu prijavu protiv svih odgovornih za gradnju ovog auto-puta, od nadležnog resornog ministra koji je bio odgovoran za plaćanje koje je išlo iz budžeta, preko izvođača i nadzora. Pa, neka pravosuđe kaže ko je odgovoran zbog toga. Poslednju informaciju koju imam jeste da je tužilaštvo krenulo u proveru ove krivične prijave.

Mrkonjić je odgovorio da onaj ko je pisao prijavu „ne zna ništa“. Za ove godine koliko ste u Vladi, utisak javnosti je da se za vas nikako ne bi moglo reći da „ništa ne znate“, naprotiv. Kakav je vaš odgovor bivšem ministru?

Ne želim bilo kakvim izjavama ili komentarima na bilo koji način da remetim istragu. Ovo nije pitanje oko koga treba da se prepucavamo gospodin Mrkonjić i ja, već da pravosuđe kaže ko je odgovoran što se auto-put raspao, a da nije ni pušten u saobraćaj.

I ponovo Koridor 11. Ovog puta za nečiji drastičan propust na neotvorenoj deonici Ub-Lajkovac, koji je doveo do saobraćajne nesreće u kojoj su poginule dve osobe. Ko je kriv za pogrešnu signalizaciju i ko je pomerio betonsku prepreku od tri i po tone na auto-putu?

To je bila velika nesreća i policija je podnela prijave protiv onih koje smatra odgovornim. Koliko znam još nije utvrđeno ko je pomerio betonsku prepreku koja je onemogućavala izlazak na ovu deonicu. Putevi Srbije i Koridori Srbije su preduzeli sve moguće mere da se ovakve stvari više ne dogode.

Ljudi pre svega: Podvizima srpskih lekara dive se širom sveta

Nastavak na BKTV News...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BKTV News. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BKTV News. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.