Akademija inovativnog preduzetništva za preduzetnice u Vojvodini

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 05.Dec.2022, 19:04

"Akademija inovativnog preduzetništva" za preduzetnice u Vojvodini

Nedovoljna podrška okoline, prvi je izazov sa kojim se susreću žene u pokretanju samostalnog posla. Pored neophodne potpore, brendiranje, marketing, načini finansiranja i lični razvoj, od ključnog su značaja. Program "Akademija inovativnog preduzetništva", kroz brojne radionice nudi mogućnost podizanja nivoa znanja i umrežavanje preduzetnica na području Vojvodine.

Od ukupnog broja preduzetnika u Vojvodini, samo 22 posto čine žene. Lista izazova sa kojima se suočavaju, >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << često je dugačka. Kao prvi problem javlja se nedovoljna podrška okoline, zatim izostanak finansija i neophodan nivo znanja u oblastima koje su potrebne za napredak.

"Mislim da je ženama za nijansu teže jer se mi suočavamo i sa tom ulogom majke, tako da nekako staviti na teg, vođenje računa o kući, porodici i o biznisu jeste izazovno. Kao mali preduzetnik najviše se borimo sa prodajom, odnosno "nabavkom" novih klijenata, a sa druge strane čitava ta priča sa brendingom i marketingom je nešto što je nama potrebno kako bi smo eskalirali", objašnjava Nina Miljković, preduzetnica.

Zato je program pokrenut kao vid podrške u procesu razvoja poslovanja i obuhvata stručne edukacije iz oblasti koje čine osnovu svakog preduzetništva - brend, marketing, lični razvoj i finansije.

"Kolping društvo Srbije nudi i neke dodatne stvari kada se razvijaju, neku dodatnu podršku. Jedna je finansijska, u obliku beskamatnih pozajmica, za žene koje započinju svoj biznis ili su u nekim prvim godinama, takođe u okviru stipendija ili prakse za preduzetnice i da rade u okviru Kolping zajednice, gde se i na drugačije načine podržavaju preduzetnice", kaže Slavica Ranisavljev Kovačev, koordinatorka programa.

"Prva serija obuhvata 20 preduzetnica koje su se javile na naš konkurs. Naša akademija je besplatna i podrazumeva višemesečni rad sa ekspertima u oblasti marketinga, brendinga, finansija i slično", navodi Melinda Tomić, direktorka "Kolping društva Srbije".

Susret proizvođača i kupaca, jedan je od ključnih pokazatelja statusa na tržištu, zato stručnjaci savetuju učestalije izlaganje proizvoda.

"Mislim da je Noćni bazar odličan filter, gde oni mogu da procene da li treba da razvijaju baš taj proizvod koji u tom momentu izlažu, da li treba da ga inoviraju, unaprede, jer dobijaju konkretnu, realnu i direktnu informaciju od kupca koji u suštini njima i treba da bude target", smatra Marija Radojčić, organizatorka novosadskog "Noćnog bazara".

"Koristeći razne alate, a to su saveti, na taj način mi možemo pomoći grani privrede. Jedan od načina jeste praćenje i podrška ovakvih radionica", ističe Branislav Mamić, sekretar Udruženja usluga Privredne komore Vojvodine.

Radionice se realizuju šest meseci, a u planu je da se program sprovodi i u narednom periodu, jednom godišnje.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.