IT tržište u Srbiji upola manje nego u Hrvatskoj

Izvor: S media, 04.Jun.2011, 14:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

IT tržište u Srbiji upola manje nego u Hrvatskoj

Hrvatsko IT tržište skoro je dva puta vrednije od srpskog i to je jedan od glavnih razloga zašto velike internet kompanije Zagreb biraju za svoj regionalni centar. Spora liberalizacija tržišta telekomunikacija, relativno male internet brzine i činjenica da onlajn kupovina robe iz inostranstva podleže brojnim dažbinama glavni su razlozi što velike komanije ne nalaze interes da dolaze u Srbiju.

Centrala „Gugla” za Srbiju, tačnije za region bivše Jugoslavije, >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << sredinom meseca biće izmeštena iz Budimpešte u Zagreb. Takođe, komapnija Pejpal, koja je posrednik u transakcijama na internetu, odnosno garant bezbedne kupoprodaje, već uveliko funkcioniše u Hrvatskoj, dok poslovanje u Srbiji još drži na stendbaju iako su za to stvoreni svi uslovi.

U „Pejpalu” je najavljeno da bi trebalo da počnu s poslovanjem u Srbiji tokom ove godine, ali u Vladi takvu informaciju ne mogu da potvrde. U „Guglu” kažu da je razlog za izbor regionalnog centra poslovna tajna.

Veliki popusti za šoping preko Interneta

- Ceo ovaj region važan je za naš budući rast, ali ne možemo da otkrijemo razloge za donošenje poslovne odluke o lokaciji regionalnih kancelarija. Treba znati da je otvaranje kancelarije u Zagrebu prvi korak u našem širenju u regionu, a naše aktivnosti će obuhvatiti ne samo Hrvatsku već i Srbiju i Sloveniju. Još nemamo informacije o nekim novim investicijama na Balkanu - kaže za „Blic” Kristina Radosavljević Silađi, menadžerka u „Guglu” za odnose s javnošću na tržištima u razvoju.

Veselin Jevrosimović, predsednik „Komtrejd grupe”, kaže da velike IT kompanije prate stanje u regionu i da zbog toga i ne čudi što je „Gugl” izabrao Zagreb za regionalni centar i što „Pejpal” još ne dolazi u Srbiju.

Pola Srbije ne koristi Internet

- Nepuna dva puta IT tržište Hrvatske veće je od onoga u Srbiji. Hrvatsko tržište vredi oko 750 miliona evra, naspram 450 miliona evra, koliko vredi tržište u Srbiji. Ipak, glavni razlog što se Srbija nalazi tu gde se nalazi jeste nedovoljna razvijenost onlajn trgovine. To tržište treba potpuno liberalizovati da bi građani povoljno mogli da onlajn kupuju ili prodaju robu u inostranstvu, a ne da ih opterećuju papirologija i dažbine - kaže Jevrosimović.

Odluka „Gugla” da se stacionira u Zagrebu nije iznenadila ni Slobodana Markovića, bivšeg savetnika u Ministarstvu telekomunikacija.

Internet - raj za hipohondre

- Treba da znamo gde je naše mesto i po veličini tržišta i po ekonomiji i zakonskoj regulativi. Da bi se IT slika kod nas popravila, potrebno je da se uvede apsolutna liberalizacija u sektoru telekomunikacija. Država mora da insistira na elektronskoj upravi, a internet ne sme da služi samo za četovanje na društvenim mrežama, nego i za veoma ozbiljno poslovanje - kaže Marković.

Trgovina na internetu

Samo 280.000 stanovnika Srbije kupilo je neki proizvod ili platilo račun putem interneta, a čak 87 odsto nikada tako nije kupovalo ili plaćalo. Prosek potrošnje u EU po glavi stanovnika u internet trgovini iznosi 860 evra, a u Srbiji 60 evra. U Evropi se oko 40 odsto trgovine obavi elektronskim putem, dok taj procenat u SAD iznosi 70. Svega 23,3 odsto firmi praktikuje elektronsku trgovinu.

(blic)

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.