Vraćaju novac tek uz žalbu udruženja

Izvor: Blic, 28.Maj.2009, 14:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vraćaju novac tek uz žalbu udruženja

NOVI SAD - Novosađanka Jasmina Živković kupila je detetu cipele u prodavnici dečje obuće, ali su se one nakon samo jednog dana nošenja raspale. Kada je uložila reklamaciju, trgovci su odbili da joj vrate novac tvrdeći da je dete krivo za oštećenje. To je samo jedna od mnogobrojnih žalbi koje svakodnevno stižu na adresu Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine. Goran Papović, predsednik udruženja, kaže da potrošači u Vojvodini nisu dovoljno zaštićeni, nisu upoznati sa svojim >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << pravima, ali i da se važeći Zakon o zaštiti potrošača iz 2005. godine u praksi retko primenjuje.



- Kupila sam cipele u popularnoj prodavnici dečje obuće jer sam želela najbolje za svoje dete, a ispostavilo se da bi bilo bolje da sam ih kupila u bilo kojoj prodavnici. Mada sam ih platila 3.000 dinara, nakon samo jednog dana nošenja rub cipele se potpuno ogulio, kao da je napravljen od gumice za brisanje - priča Novosađanka Jasmina Živković.

Odmah je, kako naglašava, uložila reklamaciju, ali to joj nije pomoglo.

- Nakon osam dana stigao mi je dopis da je tročlana komisija odlučila da ne mogu da je uvaže i da mi vrate novac, jer je moje dete krivo za oštećenje cipele. Morala sam da se žalim Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine i tek onda su mi obećali da će mi vratiti novac - priča Jasmina Živković.

Da ona nije usamljena i da se potrošačima na svakom koraku prodaje roba lošeg kvaliteta tvrdi i Novosađanin Bogdan R.

- U jednoj prodavnici računarskih delova kupio sam hladnjak za procesor. Radio je desetak dana i to prilično bučno, uz zujanje, a nakon toga je počeo jako da lupa. Nisam otišao da vratim deo jer nema svrhe žaliti se kada znam da mi neće vratiti novac - kaže Bogdan R.

Goran Papović, predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine, kaže da njima svakodnevno stigne oko pet žalbi, kao i da čak 80 odsto tih žalbi uspeju da reše u korist potrošača. Kako naglašava, do sada nije doneta nijedna sudska presuda na osnovu Zakona o zaštiti potrošača, niti je bilo ko odgovarao zbog prekršaja ili privrednog prestupa.

- Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine postupa kao medijator između potrošača i kompanija, a krajnji cilj jeste da svi potrošači imaju ista prava. Od 100 žalbi koje nam stignu, 80 uspemo da rešimo u korist potrošača, ali kad postupak ode pred sud, to je već druga priča - kaže Papović.

On dodaje da građani retko odlučuju da pokrenu sudski spor, ali i kada se odluče na takav korak unapred znaju da će biti uzalud.

- Aktuelni Zakon o zaštiti potrošača iz 2005. godine predstavlja mrtvo slovo na papiru, pa tako do sada na osnovu njega nije doneto nijedno rešenje niti presuda. Nije naplaćena nijedna kazna za kršenje prava potrošača, iako je u praksi bilo puno takvih slučajeva - objašnjava Papović.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.