Najveći zastoj na  subotičkoj petlji

Izvor: Blic, 27.Feb.2011, 01:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Najveći zastoj na subotičkoj petlji

NOVI SAD - Izgradnja severnog kraka Koridora 10, od Horgoša do Novog Sada, za koji je ministar Milutin Mrkonjić najpre najavljivao do Nove godine, zatim do ugovorenog roka 1. februara, pa do marta - u velikom je zakašnjenju. Stoga je preduzeće “Koridori Srbija” izašlo pred Nacionalni savet za infrastrukturu sa novim datumima. Novi rok za 110 kilometara autoputa je 20. jul, a za raskršće (ipsilon krak) od Subotice >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << do Kelebije - 10. oktobar ove godine.

Prema obrazloženju "Koridora Srbije”, rokovi su pomerani iz tehničkih razloga a to su: sporost projektantskih kuća u izradi planova i često ispravljanje i dograđivanje glavnih projekata, zatim izmeštanja međunarodnog dalekovoda zbog prilagođavanja glavnog projekta faznoj izgradnji, sporog rešavanje imovinskih odnosa i nelikvidnosti nekih izvođača radova. Zbog toga je 2. februara i došlo do promena u rukovođenju konzorcijumom. Radove je devedesetih godina obavljao "Voj-put”, a u sadašnjoj grupaciji graditelja su „Planum”, „Borovica transport”, PZP „Beograd” i Putevi „Užice”. Ali, Užičani su zbog duže vremenske blokade računa PZP "Beograd” preuzeli vodeću ulogu.

Izdato 5.000 rešenja,

naknada za 4.000 predmeta


U preduzeću „Koridori Srbije" kažu da su zajedno s Javnim preduzećem „Putevi Srbije" radili na rešavanju imovinskih odnosa. Lokalne samouprave su donele oko 5.000 rešenja, a isplaćena je naknada za više od 4.000 pojedinačnih predmeta. Eksproprijacija se obavlja u više od 30 opština i gradova u Srbiji i tek se sada privodi kraju.

Direktor Puteva „Užice” Milan Bojović potvrdio je da je ovo preduzeće potpisalo aneks ugovora sa "Koridorima Srbije” i preuzelo na sebe odgovornost i obaveze za sve članove konzorcijuma.

- Dogovorili smo sa ostalim firmama da rade za nas, položili bankarske garancije i obavezali se da se autoput izgradi u dogovorenom roku - kaže Bojović.

Domaće firme, kaže Bojović, petprošle godine su pristale da za 9,7 milijardi dinara izgrade ovu deonicu. Međutim, naruku im nije išla dinamika isplate iako je bio dogovor da se iz republičkog budžeta izgradnja finasira sa 35 odsto. Iz državne kase su dobili pet odsto avansa, a ostatak im je doznačavan na osnovu izvedenih radova s počekom od 60 dana.

Najveće zakašnjenje je na obiliaznci oko Subotice prema graničnom prelazu Kelebija (ipsilon krak) koji se u dužini od 23,6 kilometara radi punih 20 godina. Radovi na ovoj obilaznici do sada su otvarani pet puta, poslednji put 27. aprila lane. Međutim, bageri su 24. maja posustali jer prema zvaničnom stavu „Koridora 10”, na „ipsilon” kraku se ispostavilo da je potrebno izmeštanje visokonaponskog dalekovoda od 400 kilovolta, što nije završen glavni projekat i što nije urađena eksproprijacija na celoj dužini trase.

Ispostavilo se da je pomeranje dalekovoda od 400 kilovolti složen postupak pošto je deo panevropske energetske mreže i može da se isključi tek kada se najavi godinu dana unapred.

- Investitor je podneo zahtev Elektromreži Srbije za izgradnju novog stuba. Pošto se za nejga mora dobiti saglasnost od mađarskog operatera prenosnog sistema, očekujemo da ćemo dozvolu za isključenje dobiti do leta - saopštio je Mildan Vujičić iz odeljenja za odnose s javnošću JP „Elektromreža Srbije” i dodao da se sa još dve lokacije mora izmestiti šest stubova od 110 kilovolti.

Osim bandera, neimari su na radnoj trasi naišli na nepredvidive prepreke zbog nerešene ekspropiracije. Usred „ipsilon” kraka stali su radovi. Jer, farmer Imre Farkaž i farma ovaca nalaze se u centru. On neće da se iseli dok mu se prema zakonu ne pronađe nova lokacije za ovce i plati iznos koji traži za štale i ekonomsko dvorište.

U "Putevima Srbije” kažu da su radovi na ovom delu počeli pre nego što je završena eksproprijacija, zbog čega postoji dodatni problem.

- Normalno je da svaki vlasnik imovine koja nije eksproprisana može da spreči izvođenje radova - kaže Goran Tomić, direktor sektora za pravne, kadrovske i opšte poslove "Puteva Srbije”.

Inače, novac za izgradnju nije sporan, ali zato za eksproprijaciju jeste. Jer, kad je Srbija od međunarodnh finansijskih institucijama dobila kredite, obavezala se da će snositi troškove eksproprijacije.

Eksproprijacija je trebalo da se završi do kraja 2009. godine. Za tu priliku promenjen je i zakon po kome nije obavezno zemljište platiti, već da može da se zameni, ali opet nije mnogo toga učinjeno.
Pogledaj vesti o: Subotica

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.