Izvor: RTS, 23.Dec.2009, 10:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Potpisivanje ugovora sa"Fijatom"

Predstavnici italijanske kompanije "Fijat" i Vlade Srbije potpisali Aneks ugovora o zajedničkom ulaganju u kompaniju "Zastava" u Kragujevcu, kojim "Zastava" postaje deo "Fijat grupe".

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Srbije Mlađan Dinkić i potpredsednik "Fijat grupe" Alfredo Altavila potpisali su u Beogradu aneks ugovora o zajedničkom ulaganju u kompaniju "Zastava" u Kragujevcu.

Rukovodstvo "Fijata" još nije saopštilo koje će modele proizvoditi u >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Kragujevcu, ali je čelnik torinske kompanije Serđo Markione rekao da će se u Srbiji proizvoditi nova porodica automobila zasnovanih na liniji modela "small".

Istovremeno, predstavnici italijanske kompanije saopštili su da će Poljska ostati bez najpopularnijih modela automobila koji imaju najbolju prođu na evropskom tržištu i u vreme krize jer se proizvodnja "pande" seli u Italiju.

"Panda" i "mali fijat 500" su okosnica proizvodnje poljske fabrike u mestu Tihi, koja je do sada imala i monopol na proizvodnju malih modela torinskog proizvođača vozila.

Četrnaest meseci od potpisivanja ugovora o zajedničkom preduzeću Fijata i Srbije, posle više odlaganja, italijanski partner će u narednih 6 dana uplatiti 98 miliona evra osnivačkog kapitala. Istovremeno Vlada Srbije daće nalog da se na zajedničko preduzeće prenese 50 miliona evra vredna imovina "Zastave".

Time kragujevačka fabrika postaje deo "Fijat grupe" pod imenom "Fijat automobili Srbija" ili kraće FAS.

Italijani će imati 67 odsto vlasništva, a država Srbija 33 procenta, i tako će deliti i dobit.

Ekonomska kriza je kriva što "Fijat" tek sada uplaćuje osnivački kapital a ne u martu kako je bilo dogovoreno i što uplaćuje 100 a ne 200 miliona evra.

Ipak ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić kaže da bolji kraj godine nije mogao da zamisli i dodaje da ta uplata označava kraj ekonomske krize u Srbiji.

"Dolaskom Fijata u Srbiju i efektivnim finansiranjem u našu auto industriju neće se obezbediti samo novac i nova radna mesta, već i nova tehnologija, bolji uslovi za radnike i jedna poslovna kultura. Ima još jedna komponenta koja se ne može meriti novcem a to je prestiž koji će Srbija dobiti izvozom novih automobila u svet", rekao je Dinkić.

Potpredsednik "Fijat grupe" Alfredo Altavila ocenio je da je predsednik Srbije Boris Tadić odigrao važnu ulogu u ovom poslu.

"Tadić nam je dao veliku podršku i ja sam mu zaista zahvalan", rekao je Altavila koji je tu priliku iskoristio da zahvali i, kako je rekao, celoj Vladi Srbije, posebno ministru Dinkiću na saradnji i angažovanju, kao i stručnim timovina koji su radili na realizaciji tog posla.

"Dalja ulaganja pratiće razvoj ovog projekta. S obzirom na trenutnu situacuju ja očekujem da drugi deo osnivačkog kapitala bude uplaćen tokom 2010." dodao je Altavila.

Ugovorom je predviđeno da se u opremu i modernizaciju fabrike uloži 700 miliona evra, što bi Kragujevac trebalo da pretvori u industrijski centar jugoistočne Evrope.

"Ovo je neverovatna priča za Srbiju, Kragujevac i Šumadiju. Efekte svega ćemo jako brzo da vidimo. Kada u Srbiju dođe 700 miliona evra možete da zamislite", rekao je gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović.

Godišnje bi trebalo da se proizvodi 200 hiljada automobila za evropsko i američko tržište što bi značilo 2 milijarde evra prihoda od izvoza.

Osim "punta" još dva nova automobila

Novi automobili koji će se proizvoditi u Kragujevcu biće predstavljeni na jednom od velikih evropskih sajmova a proizvodnja će početi polovinom 2011.

"Sva licitiranja ovih dana u štampi su bila netačna, radi se o potpuno novom modelu", kaže ministar Dinkić. 

"Novi automobili biće iz linije 'small', ali to ne znači da će nužno biti mali. Mi imamo različito definisane makro, 'small' i kompakt linije. Prednost 'Fijata' je da u okviru iste linije može da proizvede različite automobile. Više od toga ne mogu da kažem", naveo je Altavila.

80 odsto delova automobila, gotovo sve osim motora, biće domaće proizvodnje.

Vlada će izgraditi industrijski park za dobavljače koji će kao i fabrika poslovati u okviru slobodne carinske zone. Za narednu godinu planira se i otvaranje Akademije za obuku radnika u autoindustriji. Što se tiče starih radnika "Zastave" njih hiljadu će 1. februara preuzeti nova kompanija.

Ona je dužna da u naredne tri godine zaposli 2.400 radnika koliko je nekada i radilo u "Zastavi".

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.