Oksford proglasio reč godine: Popularna među mlađom generacijom

Izvor: B92, 04.Dec.2023, 17:31

Oksford proglasio reč godine: Popularna među mlađom generacijom

Izdavačka kuća Oksford juniverziti pres, koja objavljuje Oksfordski rečnik, proglasila je "rizz"(riz) za reč godine, naglašavajući popularnost termina koji koristi generacija Zed.

Definiše se kao sposobnost da se privuče ili zavede druga osoba, a veliku primenu ima na društvenim mrežama, odakle je zapravo i potekla.

Oksfordska reč godine je "rizz", koja podrazumeva internet sleng za romantičnu privlačnost i uglavnom je koriste mladi ljudi. Veoma >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je popularna na društvenim mrežama i haštag #rizz ima milijarde pregleda na TikToku.

"Upotreba ove reči dokazuje da fraze koje potiču iz internet kulture sve više postaju deo svakodnevnog govora", rekao je Kasper Gratvol iz Oksford lengvidža, a piše Bi-Bi-Si.

Reč se definiše kao sposobnost da se privuče i šarmira romantični ili seksualni partner i smatra se da je nastala skraćivanjem reči harizma (charisma). Takođe, postoji i glagol "rizz up", čiji bi prevod bio privući, zavesti ili flertovati sa nekim.

Na polularnost ove reči uticali su jutjuber Kai Senat, kao i glumac Tom Holand, koji je na pitanje šta je tajna njegovog "riza" rekao da nema tajne i da je svoju devojku, glumicu Zendaju osvojio upornošću.

Na spisku za oksfordsku reč godine takmičilo se još osam reči, ali posle glasanja na internetu, četiri su ušle u uži izbor, nakon čega su reč godine proglasili stručnjaci.

"Beige flag" – karakterna osobina koja se odnosi na osobe kojima nedostaje originalnost.

"Situationship"–- romantična ili seksualna veza koja se ne smatra formalnom.

"Parasocial" označavanje veze koju karakteriše jednostrani, neuzvraćeni osećaj intimnosti koju oseća obožavalac neke poznate ličnosti.

"Heat dome" – sistem visokog pritiska iznad određene geografske oblasti.

"Swiftie" – entuzijastičan obožavalac pevačice Tejlor Svift, u prevodu kod nas "sviftovci".

"Prompt" – instrukcija data programu veštačke inteligencije, algoritmu koja određuje ili utiče na sadržaj koji generiše.

"De-influencing" – praksa obeshrabrivanja ljudi da kupuju određene proizvode, ili ohrabrivanja ljudi da smanje potrošnju, posebno preko društvenih mreža.

Oksfordova reč godine za 2022. bila je "goblin mode", žargonska reč za ponašanje koje je bezobzirno, samodovoljno, lenjo, aljkavo ili pohlepno.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.