Tehnološki potkovani ili naivni? 61% milenijalaca u Srbiji priznaje da ne proverava uvek autentičnost svojih online kontakata

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 13.Jun.2025, 14:14

Tehnološki potkovani ili naivni? 61% milenijalaca u Srbiji priznaje da ne proverava uvek autentičnost svojih online kontakata

Novo istraživanje kompanije Kaspersky otkriva zabrinjavajuću dozu naivnosti u digitalnom ponašanju milenijalaca. Kao prva generacija koja je odrasla uz društvene mreže, milenijalci se ponose svojom tehnološkom osposobljenošću. Prema rezultatima ankete, u Srbiji 66% njih smatra da su digitalno najpismeniji članovi svojih domaćinstava. Uprkos tom samopouzdanju, šest od deset (61%) ispitanika priznaje da ne proverava uvek autentičnost svojih digitalnih kontakata. Ovo je značajan >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << podatak ako se uzme u obzir da je skoro dve trećine (65%) milenijalaca u Srbiji imalo kontakt sa osobom za koju veruju da je lažno predstavila ili iskrivila svoj pravi identitet na internetu.

Jedan od deset milenijalaca lažno predstavlja svoj identitet na društvenim mrežama

Dublja analiza otkriva da je više od jednog od deset (13%) milenijalaca u Srbiji u nekom trenutku koristilo lažno ime, kreiralo lažni profil ili se svesno predstavljalo kao neko drugi na društvenim mrežama. Ova statistika je u nivou sa globalnim prosekom (14%) i ukazuje na zabrinjavajući trend: digitalno lažno predstavljanje nije rezervisano samo za zlonamerne pojedince, već je ponašanje koje određeni broj milenijalaca i sam primenjuje.

Rut Gest, sajberpsihološkinja i osnivačica igre za bezbednost na društvenim mrežama Sersha, komentariše:

„Kada implicitno verujemo sopstvenoj digitalnoj veštini, možemo prevideti mogućnost da drugi nisu onakvi kakvima se predstavljaju. U nekim slučajevima, osobe sa izraženim narcisoidnim, psihopatskim ili makijavelističkim osobinama mogu iskoristiti to poverenje koristeći taktike poput catfishinga i drugih oblika obmane.“

Posledice takvog ponašanja su očigledne – 35% milenijalaca izveštava da su imali negativna iskustva zbog pogrešno ukazanog poverenja na internetu, a 72% navodi da su zbog toga manje skloni da veruju i ostvaruju odnose online. Možda najiznenađujuće – uprkos svemu, 43% milenijalaca u Srbiji kaže da i dalje veruje informacijama koje se dele unutar njihovih online zajednica.

Kako milenijalci mogu ojačati svoju digitalnu odbranu

„Kao glavni digitalni administratori u domaćinstvima širom sveta, milenijalci sami moraju prepoznati i rešavati naivnost i neopravdano samopouzdanje koje karakterišu njihovu generaciju. Njihova uloga prevazilazi ličnu upotrebu i uključuje uticaj na širu online zajednicu kroz upravljanje digitalnim životima drugih“, kaže Mark Rivero, vodeći istraživač bezbednosti u Globalnom timu za istraživanje i analizu (GReAT) kompanije Kaspersky.

„Proaktivnim koracima, kao što su proveravanje identiteta, upravljanje ličnim podacima i kontinuirano informisanje o sajber pretnjama, milenijalci mogu zadržati kontrolu nad svojom digitalnom bezbednošću i smanjiti rizik od obmane. Navike koje razvijaju ne štite samo njih same, već postavljaju i standard za mlađe generacije i manje digitalno pismene korisnike, učvršćujući kulturu opreza u sve obmanjivijem online okruženju.“

Sledeće preporuke i resursi mogu pomoći milenijalcima, njihovim porodicama i prijateljima da se lakše snađu u digitalnim rizicima:

Za dodatne savete o zaštiti ličnih podataka na internetu, pogledajte anti-doxing kontrolnu listu.

Za pristup kompletnom istraživačkom izveštaju, posetite ovaj link.

Image by Gerd Altmann, Pixabay

Prijavite se za Advertiser Serbia Daily Newsletter
Pogledaj vesti o: Kaspersky

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Povezane vesti

Milenijalci se ponose svojom tehnološkim znanjem: 66 odsto njih u Srbiji smatra da su digitalno najpismeniji u domaćinstvu

Izvor: Blic, 13.Jun.2025

U Srbiji 66 odsto milenijalaca smatra da su digitalno najpismeniji članovi svog domaćinstva, a uprkos tome šest od deset ispitanika priznaje da ne proverava uvek autentičnost svojih digitalnih kontakata.

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.