
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 10.Jun.2025, 16:17
Omiljene igre generacije Z korišćene kao mamac u više od 19 miliona pokušaja sajber napada
GTA, Minecraft i Call of Duty bile su među najčešće zloupotrebljenim igrama i jasno je da sajber kriminalci aktivno prate gejming trendove kako bi dosegli svoje mete. Kako bi pomogla igračima da budu bezbedni, kompanija Kaspersky je pokrenula „Case 404“ — interaktivnu sajber bezbednosnu igru koja uči generaciju Z kako da prepozna pretnje i zaštiti svoje digitalne svetove dok rade ono što vole: igraju se. >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com <<
Generacija Z igra igre više od bilo koje druge generacije – i to ne samo više, već i na drugačiji način. Oni troše više na gejming u poređenju sa milenijalcima i generacijom X, i umesto da ostanu verni nekolicini omiljenih igara, generacija Z prelazi sa jedne na drugu, prateći viralne trendove i nova iskustva. Ipak, upravo ta spontanost i otvorenost ih čini ranjivim jer sajber kriminalci zloupotrebljavaju njihove navike i poverenje na raznim platformama. Na primer, tokom navedenog perioda, više od 400.000 korisnika širom sveta bilo je pogođeno.
U okviru novog izveštaja, stručnjaci kompanije Kaspersky sproveli su detaljnu analizu koristeći 20 najpopularnijih igara među generacijom Z — od GTA, NBA i FIFA do The Sims i Genshin Impact — kao ključne reči za pretragu. Studija je obuhvatila period od drugog kvartala 2024. do prvog kvartala 2025. godine, pri čemu se mart 2025. izdvojio kao mesec sa najviše pokušaja napada, sa 1.842.370 zabeleženih pokušaja.
Iako je GTA V objavljen pre više od decenije, Grand Theft Auto franšiza i dalje je jedna od najčešće zloupotrebljavanih zahvaljujući mogućnostima modifikovanja otvorenog sveta i aktivnoj onlajn zajednici. Kompanija Kaspersky je detektovala ukupno 4.456.499 pokušaja napada koji su uključivali fajlove maskirane kao sadržaj povezan sa GTA franšizom. Imajući u vidu da je dugo očekivano izdanje GTA VI najavljeno za 2026. godinu, stručnjaci predviđaju mogući porast ovakvih napada jer sajber kriminalci mogu iskoristiti popularnost širenjem lažnih instalacija, ponuda za rani pristup ili pozivnica za beta testiranje.
Minecraft je zauzeo drugo mesto sa 4.112.493 pokušaja napada, što je podstaknuto ogromnim ekosistemom modifikacija i trajnom popularnošću među Gen Z igračima. Call of Duty i The Sims slede sa 2.635.330, odnosno 2.416.443 pokušaja napada. Potražnja za čitovima i krekovanim verzijama CoD izdanja kao što je Modern Warfare III podstiče zlonamerne aktivnosti, dok fanovi igre The Sims, koji tragaju za specijalnim sadržajem ili neobjavljenim ekspanzijama mogu nenamerno preuzeti štetne fajlove maskirane u modove ili rani pristup.
Kao rezultat takvih napada, uređaji korisnika mogu biti zaraženi različitim vrstama neželjenog ili zlonamernog softvera — od daunloudera koji mogu instalirati dodatne štetne programe, do trojanaca koji kradu lozinke, prate aktivnosti, daju napadačima daljinski pristup ili pokreću ransomver. Ciljevi ovih napada su različiti, a jedan od čestih motiva je krađa naloga za igre koji se kasnije prodaju na dark vebu ili zatvorenim forumima.
Eksperti GReAT tima kompanije Kaspersky su takođe analizirali darknet tržište i zatvorene platforme za oglase za prodaju kompromitovanih gejmerskih naloga i skinova. Istraživanje pokazuje da se sve veći broj takvih ponuda pojavljuje ne samo na darknetu, već i na običnim zatvorenim forumima i Telegram kanalima, što ove nezakonite resurse čini vidljivijim i pristupačnijim nego ikada ranije.
Ovo pokazuje da krađa naloga za igre i digitalnih predmeta više nije ograničena na uske krugove sajber kriminala već počinje da se širi u otvorenije onlajn prostore. Prag za ulazak u prodaju ili kupovinu ukradenih naloga značajno je pao. Ono što je nekada bila tehnička i malo poznata praksa, sada je postalo tržište — brzo, dostupno i globalno. Sada je dovoljno samo nekoliko klikova da se pridružite privatnom Telegram kanalu i pristupite stotinama oglasa koji nude retke skinove, naloge visokog ranga i pristup premijum predmetima u igri. Za gejmere, to znači da rizik od gubitka naloga ili njegove preprodaje više nije retka pojava — već glavna pretnja.
Da bi se suprotstavili tome, kompanija Kaspersky je lansirala interaktivnu onlajn igru „Case 404“, kreiranu posebno za gejmere iz generacije Z. U ovoj sajber-detektivskoj avanturi, igrači zaranjaju u fiktivne slučajeve inspirisane stvarnim digitalnim pretnjama, učeći kako da prepoznaju prevare, pokušaje fišinga i taktike preuzimanja naloga koje su česte u gejmingu. Sa „Case 404“, Kaspersky ne samo da podiže svest, već oprema igrače pravim razmišljanjem i veštinama kako bi bili bezbedni dok rade ono što vole. Oni koji završe igru dobijaju i popust na Kaspersky Premium, što im pruža pouzdane alate za zaštitu gejminga i digitalnog života.
„Od popularnih igara otvorenog sveta poput GTA do opuštenih simulacija poput The Sims, sajber kriminalci ciljaju igre iz svih žanrova koje generacija Z voli. Ono što ih ujedinjuje je publika: generacija Z je najaktivnija digitalna generacija i ostavlja bogat trag podataka, klikova i znatiželje. To ih čini glavnom metom — ne zato što su nepažljivi, već zato što su stalno na mreži, istražuju, preuzimaju i dele. Zato digitalna samoodbrana više nije opcija. Učenje kako prepoznati pretnje trebalo bi da bude podjednako prirodno kao i napredovanje u igri. Kroz „Case 404“ želimo da opremimo mlade igrače alatima i instinktima da zaštite ono što im je najvažnije — njihov digitalni identitet, naloge i slobodu da igraju bezbedno,“ kaže Vasilij Kolesnikov, stručnjak za bezbednost u kompaniji Kaspersky.
Da bi bezbedno igrali svoje omiljene igre, kompanija Kaspersky generaciji Z preporučuje sledeće:
Prijavite se za Advertiser Serbia Daily Newsletter
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...
KTM nastavlja uzlaznom putanjom
Izvor: AutoBlog, 11.Jun.2025, 07:03
Stabilizacija lanca snabdevanja i snažan strateški zamahUsled velikog interesovanja entuzijasta i svih koji prate naš rad, jer cenimo vašu potrebu za tačnim i blagovremenim informacijama, KTM Srbija želi da podeli proverene i relevantne detalje o trenutnoj situaciji i daljim planovima poslovanja.Kompanija KTM...