
Izvor: JužneVesti.com, 04.Mar.2024, 14:00
Neki se žale na uvećane račune, a iz EPS-a kažu da su umanjeni onima koji štede
Dok se prethodnih nedelja na društvenim mrežama šire objave građana koji su neprijatno iznenađeni uvećanim računima za struju i iz Udruženja potrošača Efektiva ih pozivaju da reklamiraju račune, iz EPS-a stiže saopštenje da je 1,57 miliona domaćinstava dobilo popust za racionalnu potrošnju. Među građanima koji su najviše štedeli su Nišlije i Vranjanci.
Kada su krajem februara stigli računi za >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << struju neki građani su, bar prema objavama na društvenim mrežama, bili šokirani iznosom koji treba da plate. Kako kažu iz Udruženja Efektiva, poslednjih dana primaju nenormalno veliki broj poziva i mejlova zbog uvećanjih računa. Zato su na svom sajtu i izdali uputstvo građanima kako da reklamiraju svoj račun.
Naveli su i da se uvećani računi za struju mahom pojavljuju kod potrošača koji imaju digitalno brojilo, sa opcijom daljinskog očitavanja potrošnje, što su iz EPS-a demantovali.
Međutim, nisu objasnili zašto tako veliki broj građana ima uvećane račune.
Sa druge strane, saopštili su da je u januaru 47% domaćinstava smanjilo potrošnju struje za više od 5% u odnosu na isti mesec u prethodne dve godine i tako dobilo popust.
Najveći popust od 40 odsto „Elektroprivreda Srbije“ odobrila je za 19 odsto domaćinstava, odnosno 637.787 i taj broj domaćinstava u januaru je uštedeo više od 30 odsto električne energije u odnosu na isti mesec u prethodne dve godine. Za 13,4 odsto korisnika račun je manji za 20 odsto. Umanjen račun za 25 odsto ima 5,85 odsto domaćinstava, za 30 odsto umanjen je račun za 4,85 odsto, dok je popust od 35 procenata ostvarilo 3,89 odsto domaćinstava - navodi se u današnjem saopštenju EPS-a.
Navode i da su najviše štedeli građani u Beogradu, Nišu, Kragujevcu, Smederevu, Vranju, Zrenjaninu.