KVAROVI NA AVIONIMA ZBOG NEMARA?

Izvor: Kurir, 22.Maj.2011, 10:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

KVAROVI NA AVIONIMA ZBOG NEMARA?

BEOGRAD - Incidenti kao posledica nemarnosti?! Kako Kurir saznaje, među vazduhoplovcima u Avio-službi Vlade Srbije kruže priče da nisu svi kvarovi koji su zadesili Vladine avione bili tehničke prirode, već da su izazvani krajnje neodgovornim ponašanjem posada ove institucije!

BEOGRAD - Incidenti kao posledica nemarnosti?!

Kako Kurir saznaje, među vazduhoplovcima u Avio-službi Vlade Srbije kruže priče da nisu svi kvarovi koji su zadesili Vladine avione bili >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << tehničke prirode, već da su izazvani krajnje neodgovornim ponašanjem posada ove institucije!

- Kako se priča među pilotima, nedavno, kad je zamenik predsednika Vlade Ivica Dačić putovao u Budimpeštu, desio se incident. Tada se dogodio kvar, a Dačiću je rečeno da je on posledica neispravnosti akumulatora. U stvari, posada je zaboravila da isključi akumulatore, koji su se ispraznili, ali je zvanična verzija glasila da su neispravni - kaže naš izvor iz Avio-službe Vlade.

Prema njegovim rečima, nesporno je da je flota u svojini Republike Srbije vremešna i da je sklonija kvarovima nego što bi to bile nove letelice.

- Opravdano se postavlja pitanje da li je kvar aviona na letu za Sofiju u kojem je bio premijer Mirko Cvetković izazvan tehničkim otkazom aviona li je takođe uzrokovan greškom posade - pita se naš sagovornik.

Direktorka Avio-službe Aneta Bulatović, međutim, za Kurir tvrdi da istraga ovih događaja nije utvrdila da je kriv ljudski faktor.

- Svaki događaj prijavljujemo Direktoratu civilnog vazduhoplovstva, čiji inspektori započinju istragu. Utvrđeno je da se u slučaju leta za Budimpeštu „zalepio“ relej, to jest da su kontakti bili spojeni, te se akumulator ispraznio. Kad govorimo o vraćanju aviona koji je poleteo, reč je o tome da je kopča na vratancima za gorivo popustila. To se dešava, doduše, ne često - naglašava Bulatovićeva i dodaje da nije čula informacije o kojima govorimo.

Flota od dve letelice

Avio-služba Vlade Srbije ima na raspolaganju dva aviona - „lir džet 31a“, koji je proizveden 1991, i „falkon 50“, proizveden 1981. godine. Za održavanje Avio-službe tokom 2008. utrošeno je 650.000 evra, a u 2009. godini 300.000 evra.

Malo mnogo kvarova

* Povratak srpskog šefa diplomatije Vuka Jeremića iz Pariza kasnio više od tri sata, još na pisti pilot na „falkonu“ detektovao kvar, koji su mehaničari otklonili

* Premijer Mirko Cvetković poleteo za Sofiju, ali je nakon 15 minuta morao hitno da sleti natrag u Beograd zbog tehničke neispravnosti aviona „lir džet“

* Prilikom posete premijera Cvetkovića Pragu bilo je problema sa uređajima za sletanje po magli na „lir džetu“, pa je naša delegacija umesto u Prag morala da sleti u Karlove Vari

* Ministar Ivica Dačić izbegao je incident jer je kvar „falkona“ primećen uoči poletanja sa aerodroma u Budimpešti

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.