Izvor: Luftika.rs, 13.Okt.2023, 12:05

IKEA najavljuje velika sniženja u celom svetu

Ikea snižava prosečne prodajne cene svog nameštaja u celom svetu budući da inflatorni pritisci polako popuštaju iako se ekonomski uslovi pogoršavaju.
Prodaja najvećeg svetskog trgovca nameštajem porasla je 6,6 posto na 47,6 milijardi evra u godini do kraja avgusta, ali samo zahvaljujući višim cenama budući da su se količine smanjivale, prenosi Poslovni dnevnik.
Tokom pandemije kovida 19 Ikea je bila >> Pročitaj celu vest na sajtu Luftika.rs << prisiljena da ide protiv svoje prakse snižavanja cena jer su viši troškovi sirovina i transporta prisilili da deo troškovnog udara prenese na kupce.
– U 2023. godinu smo ušli s višim cenama nego što smo želeli. Snižavali smo cene krajem 2023. i ulaskom u 2024. troškovi snabdevanja počeli su da nam padaju – rekao je Jon Abrahamsson Ring, izvršni direktor Inter Ikee, vlasnika brenda i koncepta trgovina.
Jesper Brodin, izvršni direktor glavnog Ikeinog trgovca na malo, Ingka, dodaje: “Ovo su vremena da se vežete. Vožnja u sledećih nekoliko godina neće biti mirna. Ono što vidim za ovu godinu je da su kupci zbog kamatnih stopa pred izazovom. Zato smo snižavali naše cene, svako tržište ulaže u niže cene”.
Iz Ikee ističu da se trend naglog povećanja cena inputa poslednjih godina preokreće što švedskom gigantu otvara prostor da počne da snižava vlastite visoke cene i ponovo u ponudu vrate sve proizvode nakon razdoblja slabe dostupnosti uzrokovanog problemima u globalnim snabdevačkim lancima.
Međutim, priznaju su da nisu sigurni da li će taj potez pomoći u podsticanju potrošačke potrošnje s obzirom na to da se niz zemalja suočava s prognozama recesije.
– Na koji način to podstiče potrošnju? Da li je moguće generisati rast kroz pristupačnost? Tokom krize Lehman Brothersa 2008. to je bilo moguće u severnoj Evropi, ali ne i u južnoj Evropi – primećuje Brodin.
FT piše da se Ikea suprotstavlja trendu brojnih trgovaca koji su se odlučili da smanje broj prodavnica pod upravljanjem.
Ingka, koja upravlja s 537 prodavnica različitih veličina, otvorila je 60 novih lokacija prošle godine uključujući one u centru Kopenhagena, Madrida i San Fransiska, kao i niz dostavnih centara.
U poslednjih pet godina švedska korporacija prošla je opsežnu transformaciju, odmaknuvši se od puke ponude velikih prodavnica van gradova prema konceptu više prodavnica u gradskim centrima i nudeći širu lepezu usluga poput dostave, montaže i planiranja, zaključuje Financial Times.
Fantastična životna priča osnivača Ikee: Odrastao kao siromah, deci ostavio milijarde

Nastavak na Luftika.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Luftika.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Luftika.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.