
Izvor: RTS, 03.Dec.2022, 15:08
Iako je zabranjenjen prelaz preko mosta na Zapadnoj Moravi kod Stalaća, meštani ga i dalje koriste
Viseći most preko Zapadne Morave, već pola veka spaja opštine Varvarin i Ćićevac. Najkraći je put za meštane Stalaća i Maskara do tranzita, posla u obližnjim fabrikama, do farmi i njiva. I pored zabrane za korišćenje, i dalje se preko njega prolazi.
Dok
se par stotina metara dalje podižu
betonski stubovi novog mosta na Moravskom
koridoru, stara čelična konstrukcija
odoleva zubu >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << vremena, ali su drveni
delovi odavno propali.
"Prolazila
sam vodila sam i dete tu do Stalaća na
kulu Todora od Stalaća, ali ima sigurno tri, četiri godine kako ne prolazimo jer vidi
se da nije bezbedno", kaže Aleksandra
Stefanović iz sela Maskare.
I
upravo iz bezbednosnih razloga zabranjeno
je korišćenje 2019.
"Jeste
zabrana, međutim ljudi to stalno skidaju
prelaze preko mosta, sami rizikuju život
to je nešto što je vrlo teško sprečiti",
upozorava
Dragoš
Beguš, građevinski inspektor Opštine
Varvarin.
Preko
visećeg mosta do druge obale i
Stalaća samo 95 metara, a putem dvadesetatak kilometara.
"Ljudi
prelaze, ima lokalne farme ovde koji
rade i
od toga žive, stvarno je od velikog
značaja ali vidite most je u katastrofalnom
stanju. Pre
dvadesetak
godina je vršena rekonstrukcija samo
drvenih delova mosta. Znači grede
postojeće i
ove daske. To je rađeno iz sopstvenih
sredstava tada je mesna zajednica i
opština jedna karika i
to je tada bila kompletna rekonstrukcija
", naglašava
Marko
Nikolić, predsednik MZ Maskare.
Most
je u nadležnosti opštine Varvarin i na
listi nelegalnih o čemu je obavešteno
resorno ministarstvo.
"Mislim
da ih je vojska radila i niko tu
dokumentaciju tehničku nema. Da kažem
manje više to su tipski mostovi u celoj
Srbiji sa istim karakteristikama, te
sajle i cela ta konstrukcija. Poslali
smo kompletnu dokumentaciju u vezi tog
mesta", dodaje građevinski inspektor Beguš.
Dalja
sudbina mosta je neizvesna mada su
meštani i
opština Varvarin rešeni da ga sačuvaju.
Napravljen je elaborat, a sa kompanijom
Behtel-Enka koja gradi Moravski koridor
pregovara se o njegovoj kompletnoj
rekonstrukciji.