SRBI PREPRODAJU TURISTIČKE ARAŽMANE PO FEJSBUKU: Potencijalni kupci moraju da se PAZE jedne stvari

Izvor: SrbijaDanas.com, 13.Jun.2019, 11:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

SRBI PREPRODAJU TURISTIČKE ARAŽMANE PO FEJSBUKU: Potencijalni kupci moraju da se PAZE jedne stvari

"Prodajem aranžman od 21.6. do 1.7. Javite se!", samo je jedna od objava koje možete videti na Fejsbuku.

Sve više srpskih turista zbog nemogućnosti da otputuje u terminu koju su kupili odlučuje se na prodaju turističkog aranžmana putem Fejsbuka, konkretno u jednoj od grupa posvećenih Grčkoj.

Još je zanimljivije da za takva putovanja ima zainteresovanih, pa čak i kada se ona prodaju po istoj >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << ceni po kojoj se mogu naći u agenciji. Međutim, postavlja se pitanje - da li je prenos turističkog aranžmana baš toliko jednostavan i može li kupac biti prevaren?

- U zavisnosti od toga gde je uplaćen aranžman zavise uslovi i mogućnost prebacivanja rezervacije na drugo ime. Stalno ističemo da ako je to urađeno preko rezervacionih sistema koji nisu registrovani u Srbiji, putnik ne ostvaruje svoja prava u Srbiji već u zemlji u kojoj je registrovan online provajder. U najvećem broju slučajeva nije moguće samo promeniti ime, a opet zavisi i o kakvom je hotelu ili apartmanu reč. Negde postoji mogućnost besplatne zamene imena u kratkom roku, a kod pojedinih se plaća svaka izmena, pa i izmena imena, rekao je direktor Jute Aleksandar Seničić.

S druge strane, ne bi se određeni broj srpskih turista odlučio na ovakav potez da troškovi agencija u slučaju otkazivanja putovanja nisu isplativi. Seničić kaže da odluka da li ćete preprodati aranžman ili otkazati turističkoj agenciji zavisi od nekoliko faktora.

- Kao prvo kada se odustaje od putovanja i o kakvom se aranžmanu radi - da li je autobus, avion, hotel, apartman i sl. Naime, uvek je bolje preprodati aranžman jer uvek kod otkaza agencija ima pravo da naplati neke troškove. Ako je 60 i više dana pre polaska otkazano putovanje tada agencija ima pravo da naplati samo administrativne troškove, najčešće oko 5 odsto od cene. Ako je unutar 60 dana procenat koji se minimalno odbija putniku je preciziran Opštim Uslovima Putovanja i može biti i do 100 odsto ako se otkazuje pred sam polazak. Veoma je bitno da za ovu preprodaju postoji saglasnost agencije koja je prodala aranžman jer ima objekata koji ne dozvoljavaju promenu imena.

Kako kaže, ti objekti su uglavnom hoteli i apartmani koji se nude kod first minute ponuda, pa su upravo i jeftiniji zbog nemogućnosti kasnijih izmena.

- Da bismo bili do kraja jasni, agencija uvek i u svakom trenutku bez obzira na to da li se radi o opravdanom otkazu (bolest, smrtni slučaj, itd) ili ne, može naplatiti penale u visini troškova koje je imala i koji su dokazivi (račun za prevoz, smeštaj i drugo). Baš iz tog razloga se uvek preporučuje kupovina dodatne polise osiguranja od otkaza putovanja putnika koju treba proučiti i na taj način se zaštiti, zaključuje Seničić.

Pogledajte rezultate

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.