Da li ćemo skrenuti vozove i na naše pruge?

Izvor: B92, 03.Nov.2015, 20:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li ćemo skrenuti vozove i na naše pruge?

Skupština Srbije usvojila je Zakon o železnici, koji predviđa liberalizaciju železničkog saobraćaja kao i povećanje efikasnosti železničkog sistema Srbije.

Zakon predviđa i integrisanje železničkog saobraćaja u tržište transportnih usluga, kao i integraciju srpskih železnica u železnički sistem EU.

Skupština Srbije završila je raspravu o tom zakonu krajem oktobra, a Vlada Srbije je >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << predložila da se taj zakon donese po hitnom postupku, jer bi, u protivnom, kako je navela, bilo značajnih posledica za železnički saobraćaj u Srbiji, ali i za rad 15 privrednih društava za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom i obavljanje javnog prevoza u železničkom saobraćaju.

Vlada Srbije je u obrazloženju tog akta navela da je zaostajanje u usklađivanju propisa Srbije koji se odnose na železnički saobraćaj u odnosu na propise EU i zaostajanje u restrukturiranju navedenih železničkih preduzeća, odnosno celokupnog sistema železničkog saobraćaja na teritoriji Republike Srbije, već dovelo do njihove nekompatibilnosti ili neusklađenosti i sa železnicama zemalja u okruženju i sa železnicama zemalja EU.

To je dovelo i do disproporcije u investiranju u železnicu u poređenju sa drumskom infrastrukturom, a razlog tome je što nijedan investitor ne želi da ulaže u nerestrukturisanu, zastarelo organizovanu i neefikasnu železnicu.

"Neke posledice se već sada osećaju, a to je zaobilaženje Koridora 10, kao prirodno najpogodnijeg i najkraćeg puta iz zapadne Evrope za Tursku i Bliski istok i skretanje tokova roba na alternativne pravce kroz Rumuniju i Bugarsku", navodi Vlada Srbije.

Navela je i da je neophodno da članice EU železničkim prevoznicima omoguće status samostalnih operatora koji će poslovati na komercijalan način - u skladu sa zahtevima tržišta.

Izmene Zakona o bezbednosti i interoperabilnosti železnice za osnovni cilj imaju obezbeđivanje razvoja i unapređivanja bezbednosti na železnicama i poboljšanje pristupa tržištu železničkih transportnih usluga putem izmena pojedinih nadležnosti Direkcije za železnice.

Aktom se usagalašavaju radna vremena voznog osoblja koje redovno učestvuje u interoperabilnom prekograničnom saobraćaju sa radnim vremenima u zemljama EU.

Uvedene su i pooštrene kaznene odredbe za fizička lica koja krađama ugrožavaju bezbednost železnice.

Poslanici su ratifikovali sporazume Srbije i Slovačke o međunarodnom kombinovanom transportu, Srbije i Mađarske o drumskom prevozu putnika i stvari i Srbije i Tunisa o drumskom prevozu putnika i stvari.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Usvojen Zakon o železnici

Izvor: Akter, 04.Nov.2015, 00:15

Skupština Srbije usvojila je danas Zakon o železnici, koji predviđa liberalizaciju železničkog saobraćaja, povećanje efikasnosti železničkog sistema Srbije, njegovo integrisanje u tržište transportnih usluga, kao i integraciju srpskih železnica u železnički sistem EU..Skupština Srbije...

Nastavak na Akter...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.