Zbog Milke krojačice i Milka bez domena

Izvor: Večernje novosti, 08.Sep.2019, 12:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zbog Milke krojačice i "Milka" bez domena

Mnoge kompanije gube profit ukoliko ne registruju sajt pod svojim brendom. Proizvođač čokolade jedva ispregovarao sa ženom da im "vrati" ime. "Starbaks" još pre 10 godina u Srbiji prijavio nacionalni domen SVAKODNEVNO se u Srbiji registruje veliki broj domena, a prijavljivanje funkcioniše po principu ko prvi imenu - njegovo je. Ipak, najveći problem ovo može da napravi velikim firmama, poznatim ličnostima, kojima brend, bilo da je reč o imenu ili proizvodu, može da >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << "ukrade" i prijavi neko drugi i tako ih preduhitri. Iako registracija domena košta samo 3.500 dinara u našoj zemlji, svest o prisustvu kompanija na internetu nije dovoljno razvijena kao u svetu, pa se dešava da neke kompanije svoje najveće brendove ostavljaju na raspolaganje drugima. - Jedna poznata kompanija, recimo, nije registrovala svoj domen pod nazivom popularnog proizvoda, slatkiša - objašnjava, za "Novosti", Predrag Milićević, rukovodilac sektora marketinga u Registru internet domena Srbije. - U budućnosti, neko može da zauzme njegov domen i iskoristi popularnost imena, a plasira neke druge, ili slične sadržaje. Kao primer dobre prakse Milićević navodi kompaniju "Starbaks", koja je deset godina pre nego što se pojavila na srpskom tržištu registrovala sajt sa nacionalnim domenom. O tome se vodi računa u svetskim kompanijama. Međutim, kako objašnjavaju u Registru internet domena Srbije, iako su svetske kompanije mnogo ispred nas, i kompaniji "Milka" promaklo je da registruje sajt sa francuskim domenom. Po imenom milka.fr registrovala se žena koja se bavi šnajderajem. - Neka naša žena se registrovala i prodavala garderobu. Kada su iz kompanije to saznali, vodili su spor sa njom, ali ona nije bila u prekršaju jer je domen bio slobodan - objašnjava ovu neobičnu situaciju Milićević. - Uspeli su da ispregovaraju i preuzmu domen.KVAČICE ODNEDAVNO moguća je i registracija domena za dijakritičkim znacima, odnosno kvačicama. Tako, recimo, sada svi koji imaju slova sa kvačicama, kao što su č, š, ć, u svom nazivu na latinici, mogu da se registruju pod pravim imenom. Osim kompanija, često su na udaru i poznate ličnosti, pod čijim imenom mogu da se registruju drugi i plasiraju razne sadržaje. - Kada je reč o našim poznatim ličnostima ne znam kakva je situacija, ali znam da je, recimo, glumac Ešton Kučer kada se rodila njegova ćerka zakupio sve moguće domene sa varijantima njenog imena - kaže naš sagovornik. - Tako da u budućnosti neko ne bi mogao da registruje takav sajt i plasira, primera radi, pornografski sadržaj. I kompanija "Guči" registrovala je čak 2.000 domena iako mnoge ni ne koristi, kako bi smanjila mogućnost da se plagijatori registruju i prodaju nefirmiranu garederobu i obuću. BESPLATNO ZAŠTITA domena košta do 7.000 dinara za najviši stepen obezbeđenja, dok za one niže ne treba da se izdvoji ni dinar. - Ovo je važno naročito za banke, jer šta bi one radile ukoliko bi im neko ugrozio sajt - pojašnjava Milićević.

Nastavak na Večernje novosti...






Povezane vesti

Kako je zbog krojačice Milke iz Srbije brend "Milka" u Francuskoj ostao bez domena

Izvor: Radio 021, 08.Sep.2019

Svakodnevno se u Srbiji registruje veliki broj domena, a prijavljivanje funkcioniše po principu ko prvi imenu - njegovo je...Ipak, najveći problem ovo može da napravi velikim firmama, poznatim ličnostima, kojima brend, bilo da je reč o imenu ili proizvodu, može da "ukrade" i prijavi neko drugi...

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.