Izvor: Beta, 23.Feb.2014, 11:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Više od trećine korisnika interneta u Srbiji kupuje onlajn

BEOGRAD, 23. februara 2014. (Beta) - Kupovina preko interneta sve je popularnija u Srbiji, a gradjani su samo u prvoj polovini 2013. na taj način potrošili sedam milijardi dinara. Prošle godine 900.000 ljudi kupovalo je onlajn, što čini 35,5 odsto svih korisnika interneta u državi.

Prema podacima Zavoda za statistiku, broj domaćih kupaca na internetu povećao se za 300.000 u odnosu na 2012. godinu, ali većina potrošača ipak se ne odlučuje za taj način kupovine. Glavni razlozi >> Pročitaj celu vest na sajtu Beta << za to su slaba ponuda na domaćim internet prodavnicama i niska kupovna moć gradjana.

Kako u Srbiji i zemljama bivše Jugoslavije ne postoje jedinstveni registri podataka o elektronskoj trgovini, stanje e-komerca u tim državama se ne može sa sigurnošću uporediti. Prema nekim procenama obim elektronske trgovine u Srbiji sada je tri do pet puta manji nego u Hrvatskoj, dok je ranijih godina bio i do 10 puta manji.

U 2012. godini je nešto više od 600.000 ljudi u Srbiji kupovalo je na internetu; u 2011. je pak taj broj iznosio 380.000, i činio je samo 18 odsto domaćih korisnika interneta. Uprkos tom rastu, postoje značajne prepreke daljem širenju onlajn trgovine.

Stručnjaci ukazuju na to da se kupci u Srbiji mnogo češće okreću elektonskoj kupovini na inostranim sajtovima. Jedan od razloga za to je i što je ponuda na tim sajtovima povoljnija nego na domaćim.

"Više od 95 odsto potrošnje srpskih kupaca i dalje se realizuje na inostranim vebsajtovima, što navodi na zaključak da sajtovi u Srbiji kupcima ne pružaju dovoljno velik izbor. S druge strane, stiče se utisak da inostrani sajtovi takodje nude povoljniju cenu za odredjene proizvode", rekao je agenciji Beta Aleksandar Birovljev, menadžer za e-komerc u banci Inteza i predsednik Grupacije za elektronsku trgovinu Privredne komore Srbije.

Birovljev je kazao da je broj onlajn kupaca znatno porastao krajem 2011. i početkom 2012. godine, kada su se pojavili sajtovi za kolektivnu kupovinu, koji su zbog mogućnosti velikih ušteda podstakli ljude na takav oblik kupovine.

Nastavak na Beta...






Povezane vesti

Više od trećine korisnika interneta u Srbiji kupuje onlajn

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 23.Feb.2014

ADVERTISER-SERBIA.COM / BEOGRAD - Kupovina preko interneta sve je popularnija u Srbiji, a gradjani su samo u prvoj polovini 2013. na taj način potrošili sedam milijardi dinara >>>(Ključne reči: Aleksandar Birovljev menadžer za e-komerc u banci Inteza i predsednik Grupacije za elektronsku trgovinu...

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Beta. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Beta. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.