Izvor: SrbijaDanas.com, 25.Jul.2021, 19:53

UVEK ĆETE KUPITI VIŠE NEGO ŠTO STE HTELI: Ove trikove koriste supermarketi da što više potrošite

UVEK ĆETE KUPITI VIŠE NEGO ŠTO STE HTELI: Ove trikove koriste supermarketi da što više potrošite

Hirurški precizna nijansa banane, slatkiši u očima mališana, izolacija od vremena i prostora...Marketi baš znaju da nam se uvuku u novčanike...

Kada krećete u prodavnicu, uglavnom niste svesni složenog mehanizma u koji upadate, a čiji je cilj da vas natera da kupite što više proizvoda i ostavite novac koji niste i imali na umu da potrošite kada ste se uputili u nabavku.

Verovatno ste primetili da se u prodavnicama, proizvodi koji se najčešće kupuju (hleb, >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << meso, mlečni proizvodi), uvek nalaze nadohvat ruke. Ono što ipak niste primetili, je to da su ti proizvodi postavljeni tako da vas nateraju da kroz prodavnicu idete u smeru suprotnom od kazaljke na satu.

Budući da je 90% ljudi na svetu desnoruko, lakše im je da uzimaju proizvode, jer im je ta ruka uvek bliža policama.

Pored toga, frižider sa mlečnim proizvodima ćete uvek naći u najudaljenijem levom uglu prodavnice. Objašnjenje leži u činjenici da se mlečni proizvodi nalaze na gotovo svim spiskovima za prodavnicu, pa će vas ovaj sistem naterati da prođete celu prodavnicu i potencijalno kupite još nešto.

Psiholozi pažljivo osmišljavaju raspored robe u prodavnicama i ništa ne prepuštaju slučaju.

Preduzeća obično plaćaju poprilične sume novca da bi njihov proizvod bio izložen na krajevima polica, a ta mesta se koriste i za robu na sniženju.

Takođe, utvrđeno je da stvari koje se nalaze u blizini kase, na izlazu iz  prodavnice, ljudi najhirovitije ubacuju u korpu.

Najskuplje stvari se nalaze u visini očiju odrasle osobe, a šarene grickalice i bombone u visini očiju mališana.

U nekim državama, meso zapakovano pod nadzorom državnih inspektora, sa nalepnicama sa rokom trajanja, supermarketi ne smeju da menjaju, ali, ukoliko prodavnice raspakuju meso, usitne komade i ponovo ih zapakuju, na novim pakovanjima mogu da stave novu nalepnicu, sa novim rokom trajanja.

Supermarketi retko imaju prozore, a izlozi su uglavnom oblepljeni reklamama. Pored toga, u radnji nikad nećete videti časovnik. Bez svesti o spoljašnjem svetu, mušterije često izgube svest o vremenu provedenom u supermarketu.

Još jedan trik koriste da biste što duže ostali u radnji. Male podne pločice. Kloparanje kolica vas tera da pomislite da se krećete prebrzo i većina ljudi će u nekom trenutku usporiti.

Nakon opsežnih istraživanja, utvrđeno je koju boju banana ljudi najviše vole. U pitanju je boja 12-0752, pod nazivom "boja ljutića". U nekim radnjama čak imaju i kartone sa paletom boja kako bi u svakom trenutku imali izložene banane u boju 12-0752. Specijalne sijalice koje se nalaze iznad odeljka sa voćem, takođe daju utisak žućih banana.

Voće i povrće u radnjama je često poprskano vodom. To je zbog toga da bi nam se učinilo da su namirnice svežije nego što zapravo jesu. Pored toga, voće i povrće natopljeno vodom, je ujedno i teže, što znači više novca za prodavnicu.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.