U Srbiji 50.000 kola sa CG tablama

Izvor: B92, 13.Nov.2008, 11:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

U Srbiji 50.000 kola sa CG tablama

Beograd -- U Srbiji ima oko 50.000 automobila sa crnogorskim registarskim tablicama, a njihova registracija se obavlja poštom, bez tehničkog pregleda.

Građani Srbije registraciju vozila sa crnogorskim tablicama završavaju poštom, bez tehničkog pregleda, a novac od dažbina odliva se u Crnu Goru.

„Najmanje 250 vozila dnevno produži preregistraciju u Crnoj Gori. Na ime tih troškova iz Srbije se iznosi više od 75.000 evra dnevno ili više od 2 miliona >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << evra mesečno. Naša država bi preregistracijom mogla da ubere oko 30 miliona evra”, kaže Nenad Nerić, generalni sekretar Udruženja „Vlasnici vozila iz Crne Gore”.

Nacionalni biro osiguravača Crne Gore nedavno je upozorilo građane Srbije koji voze automobile sa crnogorskim tablicama da hitno provere validnost svojih registracija, jer na ovu adresu u poslednje vreme pristižu zahtevi za naknadu štete koju su uzrokovala vozila sa lažnim polisama osiguranja.

Time je ponovo je skrenulo pažnju na problem kojim se, kako stvari stoje, niko ne bavi. Vlasnici ovih vozila sanjaju preregistraciju, ko zna koju po redu posle raspada bivše Jugoslavije. Ostali su zabrinuti, jer je javna tajna da se registracija ovih automobila obavlja poštom, bez tehničkog pregleda što predstavlja rizik po bezbednost saobraćaja.

Bez obzira na to što se u Udruženju „Vlasnici vozila iz Crne Gore” nadaju da će „do Božića 2009. godine vlada naći način da reši problem na zadovoljstvo svih zainteresovanih”, u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja ovih dana se moglo čuti da se uredba o uvozu motornih vozila, koja važi od 2005. godine, neće menjati. To znači da svi koji su kupili automobil u susednoj državi mogu dobiti srpske tablice samo za ona vozila koja imaju ugrađen „evro 3” motor, i ukoliko plate carinu i porez prilikom uvoza.

Stav po pitanju šta raditi sa tim vozilima je podeljen. Jedni smatraju da preregistracija ne bi trebalo da bude dozvoljena zato što bi, prema sadašnjim pravilima, njihovi vlasnici bili oslobođeni dažbina. Po tom osnovu i građani Srbije koji su automobil kupili u inostranstvu i uredno izmirili obaveze prema državi mogli bi da zahtevaju da im se taj novac vrati.

Povrh svega, srpski neformalni vlasnici upravljaju ovim vozilima na osnovu ovlašćenja, iako zakon dozvoljava našim državljanima da voze automobile sa stranim tablicama samo ako imaju prebivalište u inostranstvu. Drugi, među kojima su i članovi Udruženja, misle da odugovlačenje rešavanja problema samo šteti građanima i državi.

I to nije sve. U crnogorski budžet se sliva i novac za nove tablice koje je crnogorska država od 1. juna ove godine počela da izdaje. Ako sledimo ekonomsku računicu, onda su građani Srbije među važnijim finansijerima Crne Gore.

U Ministarstvu unutrašnjih poslova Crne Gore kažu da stanice koje kontrolišu tehničku ispravnost ne smeju da overe saobraćajnu dozvolu ako vozilo nije podvrgnuto takvoj proveri. "To je jedan od uslova za produženje važenja registracije. Nije nam poznato da li ima zloupotreba”, naveo je Osman Subašić, pomoćnik ministra unutrašnjih poslova Crne Gore.

Međutim, najveći problem sa ovim vozilima jeste što se tehnički pregledi ne obavljaju redovno, a procedura produženja saobraćajne dozvole i registracija završava se preko posrednika.

„Najčešće su to osobe iz Crne Gore od kojih su automobili kupljeni i koji papire iz Srbije dobijaju poštom, a uslugu pojavljivanja na šalterima za registraciju naplaćuju od 80 do 150 evra, kaže Nerić.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.