Trgovci i dobavljači zaratili: Ma kakve su vam ovo cene?!

Izvor: B92, 28.Jan.2024, 15:54

Trgovci i dobavljači zaratili: Ma kakve su vam ovo cene?!

Lanac prodavnica na malo Intermarché je 19. januara potvrdio da će ih Unilever tužiti zbog spora oko cena.

Industrijski div koji, između ostalog, proizvodi i slavne Magnum sladolede, osporava marketinšku kampanju koju je napravio ovaj francuski supermarket za sladolede Magnum i Carte d'Or u kojoj je Intermarché insinuirao da je došlo do smanjivanja gramaže.

L'Informé piše kako je prodavac stavio plakate ispred proizvoda Carte d'Or ismejavajući njihova nedavna >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << smanjenja količina i poskupljenja - u kutiji su po novom tri, a ne četiri sladoleda kao ranije. Unilever je stoga pozvao nekoliko Intermarché prodavnica da zaustave tu akciju zbog njihove "ponižavajuće" prirode, prenosi Indeks.

Iz Intermarchéa su rekli da su primili "iznenađujući sudski poziv od Unilevera". Trgovac je potvrdio da je ročište zakazano za 31. januar i da je "postupak trenutno u toku".

Problemi na više strana

Vest dolazi usred napetosti u Francuskoj između trgovaca na malo i dobavljača oko cena.

Carrefour je nedavno uklonio PepsiCo proizvode iz prodavnica u Francuskoj, Španiji, Italiji, Belgiji, a sad i Poljskoj. Div supermarketa sa sedištem u Francuskoj postavio je transparente na prodajnim mestima na kojima piše: "Više ne prodajemo ovu marku zbog neprihvatljivog povećanja cena".

Intermarché je rekao da "osuđuje praksu šrinkflacije već nekoliko nedelja" i da je Unileverov potez "došao na početku trgovinskih pregovora".

"Prvi smo to učinili i preuzimamo punu odgovornost za to. S dvocifrenom inflacijom tokom dve godine, ovakva praksa više nije bila tolerantna. Naša je odgovornost da obavestimo naše kupce o neopravdanom povećanju cena i ovom pomaku pa se nadamo da će ova vrsta kampanje omogućiti dotičnim proizvođačima da pokažu veću transparentnost i umerenost", kažu.

Francuska je ranije ovog meseca podnela planove za nove regulacije prema kojima bi trgovci u zemlji trebalo da upozore kupce na takozvanu šrinkflaciju. Pariz je zatražio od EU da odobri potez koji bi obavezivao prodavce mešovitom robom da obaveste potrošače ako je proizvod smanjen u veličini, ali mu je cena ostala ista.

Šrinkflacija je izraz koji se koristi za opisivanje situacije kada proizvođači ili trgovci smanjuju količinu proizvoda ili pakovanje, dok zadržavaju istu ili povećavaju cenu proizvoda. Ovaj "fenomen" se često primjećuje u industriji prehrambenih proizvoda i robe široke potrošnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Trgovci i dobavljači zaratili: Cijene su tačka razdora

Izvor: Nezavisne Novine, 28.Jan.2024

PARIZ - Lanac prodavnica na malo "Intermarché" je 19. januara potvrdio da će ih "Unilever" tužiti zbog spora oko cijena.

Nastavak na Nezavisne Novine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.