Izvor: RTS, 08.Jun.2021, 17:45

Sve informacije za privrednike na jednom mestu – hoće li čekanje na šalterima otići u istoriju

Privrednici u Srbiji vrlo često dugo čekaju razne dozvole, a u kontaktu sa državnom administracijom komplikovano je i ono što tome prethodi. Upravo zbog toga država je u okviru reforme javne uprave formirala Registar administrativnih postupaka.
Sve informacije o dokumentaciji koja bi privrednicima mogla da zatreba, o iznosima koje treba uplatiti, na koji tekući račun, gde da predaju zahtev – objedinio je portal Registra administrativnih postupaka. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Pošto je na internetu, efekat je kao da ste u šalterskim redovima uvek prvi.

"Želimo da poreskom obvezniku, odnosno privredniku Republike Srbije, učinimo sve informacije o njegovim pravima i obavezama lako dostupnim, da na jedan do tri klika on dobije sve informacije, da ne provodi vreme pred šalterima, da ne ide da se informiše na određenim šalterima, da ne mora da okrene nekoliko brojeva telefona da bi dobio određenu informaciju", objašnjava Ninoslav Kekić, pomoćnik direktora Republičkog sekretarijata za javne politike.
Od ukupno 2.600 postupaka sa kojima se privrednici suočavaju, u Registru ih je dostupno oko 1.600. Ostali će biti dostupni u fazama. Veliki portal – velika i očekivanja.
"Ja zamišljam da ćemo moći da podnesemo zahtev za određenu potvrdu ili papir i da ćemo dobiti i neku garanciju u kom roku nam stiže određeni papir", ističe Marija Ivanković Jurišić, privrednica "Marija handmejd".
Naglašava da je to jako važno, jer su privrednici vrlo često ograničeni rokovima kada apliciraju za razne stvari za šta su im potvrde i potrebne.
U Vladi pozivaju privrednike i građane da prijave ako primete da na portalu neki podaci nedostaju.
"Nikako nemojte odustajati od toga da date predlog kako bi možda bilo lakše da se pretražuju određene stvari, kako bi možda bilo jednostavnije da se objasne određene stvari za određeni postupak, jer ovo je naš zajednički zadatak, ovo je portal za privrednike kao korisnike i u budućnosti za građane kao korisnike, a javnoj upravi je cilj da bude u službi svojih građana", navodi Kekić.
Pokretanje portala Registra administrativnih postupaka jedan je u nizu rezultata reforme javne uprave, koju Srbija sprovodi uz podršku Evropske unije.

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

Centralni registar stanovništva olakšava administraciju

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 08.Jun.2021

Centralni registar stanovništva jedan je od četiri osnovna registra na kojima se zasniva razvoj savremene elektronske uprave. Svi lični podaci građana sada se nalaze na jednom mestu i omogućavaju brže i efikasnije obavljanje poslova u kontaktu sa državnom administracijom...Provera validnosti ličnih...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.