Šta oglas za posao govori o kompaniji?

Izvor: GdeInvestirati.com, 15.Jun.2015, 17:33   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šta oglas za posao govori o kompaniji?

Poznato je da kompanije koje imaju reputaciju poželjnih poslodavaca mnogo lakše i jednostavnije dolaze do kvalitetnih zaposlenih, manje resursa troše na proces selekcije i regrutacije i lakše osiguravaju svoj poslovni rast i ostvarivanje strateških ciljeva.

Proces izgradnje brenda poželjnog poslodavca kreće od top menadžmenta i uključuje i HR, marketing i PR sektor kompanije, ali je izuzetno bitan i način na koji kompanija te vrednosti komunicira i gradi svoju reputaciju >> Pročitaj celu vest na sajtu GdeInvestirati.com << u javnosti.

Pored ustaljenih, postoje i komunikacioni kanali čije važnosti kompanije često nisu svesne, a koji šalju nedvosmislenu poruku o kvalitetu i stepenu zrelosti organizacione kuluture. Način na koji kompanija raspisuje oglas za posao, komunicira sa kandidatima prilikom pozivanja na razgovor i tokom intervjua, ali i šalje povratnu informaciju o ishodu konkursa u velikoj meri utiču na njen imidž i reputaciju.

Šta govori oglas za posao

Oglas za posao je prvi susret kandidata sa kompanijom i u velikoj meri šalje poruku sa koliko pažnje se pristupa zapošljavanju novih ljudi, koliko jasnu svest kompanija ima o njegovim zaduženjima i na koji način će mu svoja očekivanja saopštiti. Nameće se pitanje - Kakav kvalitet prijava se očekuje kod oglasa sa nejasnim ili loše formulisanim tekstom?

Više od decenije dugo iskustvo u radu sa kandidatima za posao na sajtu Poslovi.infostud.com je pokazalo da da izmene i poboljšanja oglasa u pogledu dizajna, jasnog opisa zaduženja i zahteva u vezi sa traženim kvalifikacijama, ali i pružanje osnovnih informacija o poslodavcu donose daleko bolje rezultate što se broja i kvaliteta prijava tiče i značajno olakšaju proces selekcije i regrutacije, pa i HR sektor može očekivati i veći broj odgovarajućih prijava na konkurs. Ako kompanija traži najbolje ljude, jednostavan test može da bude da mišljenje o svom oglasu traži od svojih najboljih zaposlenih - da li bi ih takav oglas privukao i podstakao da konkurišu?

Pozivanje na razgovor i komunikacija tokom intervjua

Način zakazivanja intervjua, poštovanje dogovorene satnice, izgled prostorija u kojoj se kompanija nalazi, prvi kontakt sa zaposlenima, brzina procesa selekcije i odnos osobe koja vodi intervju predstavljaju značajne kanale komunikacije i direktno utiču na formiranje stava o kompaniji kod potencijalnog zaposlenog.

Na ovaj način se direktno komunicira zaposlenom – Ovako je raditi kod nas, ovo je naš način komunikacije, ovako izgleda radna atmosfera.

Povratna informacija o ishodu konkursa

Već godinama unazad ovo je korak na kome mnoge kompanije u očima kandidata padaju. Rezultati prošlogodišnjeg istraživanja „Oceni put do posla“ na uzorku od gotovo 69 000 ispitanika, sprovedenog na sajtu Poslovi.infostud.com sa ciljem podizanje opšteg kvaliteta procesa selekcije u Srbiji, pokazuju da izostankom informacije o ishodu konkursa za posao, kompanije grade negativnu sliku o sebi, urušavaju svoj imidž i ostavljaju utisak neprofesionalnosti.

Očigledno je da na ovaj segment treba permanentno skretati pažnju poslodavcima naročito kada se uzme u obzir minimalni utrošak resursa za slanje ovakve informacije kandidatima zahvaljujući razvoju tehnologije. Za svega nekoliko minuta povratna informacija se može poslati izabranim kandidatima, negativni komentari se lako mogu izbeći, a istovremeno se gradi i prednost u odnosu na konkurenciju koja nema praksu slanja povratne informacije.

Iskustva sadašnjih zaposlenih mnogo govore o kompaniji

Nakon susreta sa oglasom mnogi kandidati kreću u ozbiljno istraživanje i prikupljanje informacija o kompaniji. Osim pregleda osnovnih podataka iz APR-a, kandidatima su izuzetno bitne i sve druge informacije na osnovu kojih formiraju stav o organizacionoj kulturi kompanije.

Rezultati ankete sa sajta Poslovi.infostud.com o kanalima koje kandidati koriste za prikupljanje informacija o potencijalnom poslodavcu, još jednom su potvrdili da su zaposleni najbolji ambasadori kompanije i njenih vrednosti. Naime, oko 60% ispitanika od 1000 anketiranih, navelo je da su im za formiranje stavova najbitnija iskustva zaposlenih, potom informacije o setu beneficija koje kompanija nudi, zatim vesti koje su o kompaniji objavljene u medijima, ali i komunikacija na kompanijskim nalozima na društvenim mrežama.

Nastavak na GdeInvestirati.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GdeInvestirati.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GdeInvestirati.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.