Šta nam je donelo markiranje goriva

Izvor: B92, 03.Avg.2014, 17:47   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šta nam je donelo markiranje goriva

Suzbijanje crnog tržišta u prometu goriva tokom pet meseci ove godine omogućilo je da u budžet Srbije bude uplaćeno četiri milijarde dinara više nego 2013.

U Vladi očekuju da će poreski prihodi nastaviti da rastu.

Standard građana Srbije nije porastao pa da se vise kupuju benzin, a nije primetan ni veci broj turista. Ipak, prema podacima iz poslednjih šest meseci zabeležen je rast prometa dizela za 14 i benzina za 18 odsto. Država je od 1. februara krenula u markiranje >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << goriva.

Ceo proces testiranja je prilicno jednostavan i uz korišćenje male količine goriva, koje se meša sa markerom, rezultat se dobija za minut i po. Ukoliko postoji sumnja da je uzorak goriva mešan sa vodom ili baznim uljem, salje se na dopunska forenzička ispitivanja.

"Očekujemo još bolje rezultate, i biće, moja je prognoza da ce više od 60 miliona evra, možda i 80 miliona biti u budžetu Srbije na kraju godine", kaže Marinko Ukropina direktor SGS Srbija.

Ukropina ističe da sad kreće i provera pumpi i da niko neće znati kada ce koju pumpu posetiti.

"To će se zajedno vršiti sa tržišnom inspekcijom. Timovi ce dobiti neposredno pre polaska softverski odabranu pumpu", kaže Ukropina.

"Ukoliko se utvrdi da gorivo nije markirano, da ne zadovoljava, kazne su tri godine zatvaranja pumpe i tri miliona dinara kazna za vlasnika, odnosno za menadžment pumpe".

Generalni sekretar Udruženja naftasa Tomislav Mićović podrzava napore da se legalizuje tržište, ali ističe i da najveća opasnost ne leži na samim pumpama.

"Pored benzinskih stanica kontrola da se obavlja i na internim benzinskim stanicama. Dakle, na onim mestima gde se krajnji potrošači direktno snabdevaju u veleprodaji, jer upravo su to bila mesta gde se najviše namesavalo neakciznih proizvoda u gorivo i time uskracivao ozbiljan prihod državi", kaže Mićović.

Krijumčari su najčešće mešali lož i bazna ulja s dizel gorivom a rastvarače za boje i lakove s benzinom. Od početka primene markiranja goriva, četiri puta je smanjen uvoz lož i baznog ulja u Srbiju u odnosu na 2011 i 2012. godinu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.