Srbima omiljeni proizvođač sapuna i krema pod istragom

Izvor: B92, 13.Dec.2023, 13:59

Srbima omiljeni proizvođač sapuna i krema pod istragom

Proizvođač sapuna i krema Dove i proizvođač Hellmann’s majoneza Unilever pod istragom su zbog tvrdnji da su neki proizvodi ekološki.

Uprava za tržišno nadmetanje i tržište (CMA) saopštila je da Unilever možda preuveličava koliko su neki njegovi proizvodi "zeleni", što bi kupce moglo dovesti u zabludu, prenosi Poslovni dnevnik.

Unilever proizvodi poznate brendove poput sredstava za čišćenje Cif, sapuna Dove i dezodoransa Lynx. Objavio je da je “iznenađen >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << i razočaran” objavom i opovrgao da su njegove tvrdnje "na bilo koji način obmanjujuće".

Međutim, CMA je saopštio da određene izjave i jezik koje Unilever koristi na nekim proizvodima “izgledaju nejasno i uopšteno” i “kupce mogu dovesti u zabludu”.

Takođe je naveo da su neki sastojci proizvoda na ambalaži predstavljeni tako da preuveličavaju koliko su prirodni, što je poznato pod nazivom “korporacijski greenwashing”.

CMA smatra da Unileverovo korišćenje boja i slika poput zelenog lišća može da zabrinjava, jer kupci mogu preceniti ekološku prihvatljivost proizvoda.

“Sve više i više ljudi pokušava doprineti zaštiti okoline, ali brinemo da su mnogi zavedeni takozvanim ‘zelenim’ proizvodima koji baš i nisu onakvi kakvim se predstavljaju”, rekla je šefica CMA-a Sara Kardvel. “Dosad su dokazi koje smo videli izazvali zabrinutost da Unilever određene proizvode neprimereno predstavlja kao ekološki prihvatljive“, dodala je.

Taj potez dolazi u sklopu šire istrage ekoloških tvrdnji u oglašavanju roba poput toaletnih potrepština, proizvodi za čišćenje, hrane i pića. Kupci su prošle godine potrošili više od 130 milijardi funti na potrepštine za domaćinstvo, uključujući hranu i piće, proizvode za čišćenje i predmete za osobnu njegu, objavio je početkom godine CMA.

Značajan broj ih se prodaje kao „zeleni“ ili ekološki prihvatljivi, uključujući do 91 posto svih proizvoda za pranje posuđa i 100 posto toaletnih proizvoda, prema podacima CMA.

Unilever je naveo da je predan objavljivanju odgovornih tvrdnji koje su “transparentne i jasne”. “Nastavićemo da sarađujemo s CMA-om i u potpunosti udovoljavamo daljnjim zahtevima za informacijama”, dodao je portparol.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.