
Izvor: Beta, 02.Mar.2021, 13:38
Srbija u doba korone - činjenice i dostignuća o socijalnim preduzećima
U prvom naletu krize uzrokovane pandemijom COVID-19, socijalna preduzeća su gledala kako da zadrže svoje zaposlene, kako da održe kontakt sa svojim korisnicima i kako da pruže neophodnu pomoć u široj zajednici, kaže Zorana Milovanović, projektna menadžerka Evropskog pokreta u Srbiji.Tokom pandemije, najviše su pogođena socijalna preduzeća koja se bave turizmom i ugostiteljstvom. Sa druge strane, preduzeća koja se bave poljoprivredom su u nekim fazama krize ostvarila veću proizvodnju usled lokalizovane potrošnje. To ne znači da su ona profitirala, već su koristila povećani obim proizvodnje kako bi nadomestila troškove koje su imali u raznim drugim fazama potpunog zaustavljanja proizvodnje.Uprkos efektima COVID-19 pandemije na rad i delovanje socijalnih preduzeća, većina je bila usmerena na direktno pružanje podrške i pomoći, najpre marginalizovanim grupama u zajednici, kao što su: doniranje obroka za strare i lica sa invaliditetom, proizvodnju maski i drugih deficitarnih proizvoda, volonterske akcije pružanja psihosocijalne podrške korisnicima i slično. COVID-19 kriza iznova je istakla pozitivnu ulogu socijalnih preduzeća u vremenima krize i utrla put za veću afirmaciju delovanja ovih preduzeća u redovnim vremenima kada se zajednica usmerava na postizanje održivog razvoja.Sektor socijalnih preduzeća u EU obuhvata 2.8 miliona preduzeća sa udelom od 10% u poslovnom sektoru i značajnih 6.3% radne snage ...