Razgovor od 1.000 evra

Izvor: Večernje novosti, 02.Jul.2014, 15:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Razgovor od 1.000 evra

NE mogu fizički toliko ni da pričaju koliko naši građani ponekad moraju da plate račune za mobilne telefone! Slučaj građanke iz Novog Sada, koja je dobila račun od čak 100.000 dinara, samo je jedan u nizu brojnih primedbi potrošača u Srbiji na usluge telekomunikacionih operatora. - Poslednji primer odnosio se na dugogodišnjeg korisnika jednog operatora koji nikada nije imao problema, nikada nije uključivao opcije koje ne sme, mesecima ništa nije menjao u svom načinu korišćenja usluge >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << i samo je odjednom dobio obaveštenje da je račun dostigao iznos od čak 75.000 dinara - kaže za "Novosti" Jovanka Nikolić, pravnik iz Asocijacije potrošača Srbije. - Nakon toga račun se samo uvećavao, dostigavši skoro 100.000 dinara. Za to vreme u poslovnici operatora nisu imali jasan odgovor šta on treba da radi, osim da pokuša da izvadi bateriju. Asocijacija potrošača Srbije se, kada im se taj korisnik javio, odmah obratio operatoru, ali i inspekciji za elektronske komunikacije pri Ministarstvu trgovine i telekomunikacija, koji su odmah zahtevali od operatora da reše taj slučaj. Najčešće žalbe potrošača u Srbiji odnose se na operatore mobilne telefonije, konkretno na iznos računa koji im pristigne, ali i na kvalitet telefona. Kupci imaju primedbe i na kvalitet kućnih aparata, hrane, odeće i obuće, naročito patika. Najnoviji podaci iz potrošačkih organizacija pokazuju da se naši kupci žale i za obračune i plaćanje komunalnih usluga, struje, gasa, vode... Samo tokom 2013. godine upućeno je 13.695 prigovora potrošača na raznu robu i usluge, što udruženjima za zaštitu potrošača, što Sektoru tržišne inspekcije, što Odeljenju za zaštiti potrošača. - To je skoro pet hiljada više u odnosu na 8.834 prigovora, koliko ih je bilo 2012. godini - kažu za "Novosti" u Ministarstvu trgovine. - U prvom kvartalu 2014. je bilo 3.955 prigovora potrošača. Problem kupaca u Srbiji je i nemogućnost ostvarivanja kontakta sa državnim organima zaduženim za inspekcijski nadzor u tim oblastima. - Problem leži u činjenici da recimo, kod mobilnih aparata, serviseri prave ugovor sa proizvođačem uređaja, a ne sa provajderom, pa se dešava da popravka telefona traje neopravdano dugo ili da se od korisnika traži da plati popravku - kaže Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača. KUPOVINA "NA DALjINU" I kupovina "na daljinu" je i dalje problematična. Dešava se da potrošači naručuju putem interneta robu, koju plate putem popunjene uplatnice u pošti, a ta roba nikada ne stigne. To predstavlja problem, pa potrošačke organizacije savetuju da se prethodno dobro raspitaju od koga kupuju i naručuju i, naravno, da takve velike sume ne uplaćuju. Problem je posle proces dokazivanja, a fizičko lice ne može da se tretira kao pravno lice, odnosno trgovac.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.