Prošle godine 16400 potrošačkih prigovora

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 15.Mar.2017, 10:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prošle godine 16400 potrošačkih prigovora

U toku prošle godine u Ministarstvo trgovine pristiglo je oko 16 hiljada 400 potrošačkih prigovora, što je oko 1.900 prigovora više u odnosu na prethodnu godinu. To je rezultat sve veće informisanosti i spremnosti građana da zaštite svoja prava, a najčešće žalbe odnosile su se na postupak reklamacije, neodgovaranje u zakonskom roku, neisticanje cena, neizdavanje fisklanih računa. Od početka primene novog Zakona o zaštiti potrošača iz 2014, nepoštena poslovna praksa daleko je >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << manja nego ranije.

U Srbiji se danas obeležava Svetski dan prava potrošača koji su Ujedinjene Nacije (UN) ustanovile 1983. godine sa ciljem da se unaprede prava potrošača širom sveta.

Tema ovogodišnjeg Dana potrošača je izgradnja digitalnog tržišta i jačanje poverenja potrošača u digitalni način kupovine.

Pomoćnica ministra trgovine zadužena za zaštitu potrošača Vesna Novaković rekla je da se elektronsko tržište u Srbiji sve više razvija i da potrošači treba da upoznaju svoja prava i mehanizme zaštite prilikom onlajn kupovine.

Znanje i informisanost potrošača o sopstvenim pravima značajno podižu stepen pravne zaštite građana, a sam trgovac će najčešće odgovoriti zahtevu za zaštitu kada iz nastupa potrošača primeti da on poznaje propise i svoja prava, kaže direktor Centra za evropske politike i član užeg pregovaračkog tima Srbije Nebojša Lazarević.

U suprotnom, kako tvrdi, itekako će neznanje potrošača iskoristiti da odbije reklamaciju ili da se na neki način izvuče od obaveza koje po zakonu ima.

Veću pažnju bi, prema njegovim rečima, trebalo posvetiti informisanosti potrošača, jer praksa pokazuje da dobro informisan potrošač u najvećem broju slučajeva uspeva da zaštiti svoja prava.

"Građani, odnosno svi potrošači u Srbiji bi trebalo da se što više obraćaju regionalnim centrima za zaštitu potrošača - u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu, jer će i sam trgovac kada primeti da potrošača neko drugi štiti, najčešće hteti da ispoštuje svoje obaveze ili makar da se nagodi. Sudovi, su za sada, nažalost, vrlo neefikasni," objašnjava Lazarević.

Zakon o zaštiti potrošača iz 2014. godine, kako je dodao, predstavlja pomak napred, ali u posebnim propisima i dalje postoje problemi.

"Građani, odnosno potrošači najviše osećaju te probleme kada su u pitanju telekomunikacione, finansijske i komunalne usluge (parking servis, daljinsko grejanje, vodovod)", kaže Lazarević.

Zaštita potrošača je jedna od oblasti koje u suštini nisu skupe za državu, a mogu da donesu ogromnu korist, ne samo potrošačima, već i privredi, kaže on.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Svetski dan prava potrošača

Izvor: Kragujevac.rs, 15.Mar.2017

U okviru obeležavanja 15. marta Svetskog dana prava potrošača, koji su Ujedinjene nacije ustanovile 1983. godine, republička tržišna inspekcija Odeljenje Kragujevac, koje teritorijalno pokriva Šumadijski upravni okrug podseća potrošače na njihova Zakonom definisana prava...Među osnovnim porošačkim...

Nastavak na Kragujevac.rs...

Dan potrošača - koliko smo daleko od pravila EU

Izvor: B92, 15.Mar.2017

Beograd -- U Srbiji se obeležava Svetski dan prava potrošača koji su Ujedinjene Nacije (UN) ustanovile 1983. godine sa ciljem da se unaprede prava potrošača širom sveta...Tema ovogodišnjeg Dana potrošača je izgradnja digitalnog tržišta i jačanje poverenja potrošača u digitalni način kupovine...Pomoćnica...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.